«سیم کارت شاد» را از کجا تهیه کنیم؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سیم کارت شاد
مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش سیم‌کارت شاد را ویژه کودکان و نوجوانان برای استفاده از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این سیم‌کارت‌ به‌زودی در مراکز اپراتورها عرضه می‌شود. 

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود حبیبی درباره توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی افزود: فرآیند تولید این سیم‌کارت‌ها آغاز شده و اپراتورها مکلف شدند سیم‌کارتی به نام سیم‌کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارایه دهند تا از این طریق دل‌نگرانی‌های خانواده‌ها هم کاسته شود.

 

وی درباره نقش اپراتورها توضیح داد: همکاران ما در بخش اپراتورها برنامه‌ریزی کرده‌اند و با برگزاری جلسات متعددی و فرآیند طی شده به‌زودی ارایه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آغاز می شود.

 

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش با بیان این که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تنها به فضای مورد تایید آموزش‌وپرورش دسترسی دارد، خاطرنشان کرد:‌ این سیم‌کارت ها خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود. قاعدتاً این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را نخواهند داشت.

 

حبیبی یادآور شد: قرار است ما در خصوص این سیم‌کارت‌ها به‌صورت لیست سفید (White list) عمل کنیم تا دانش آموزان بتوانند به فضاهایی که مورد تایید است، دسترسی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تلاش ما این است که دانش‌آموزان به محتواهای نامناسب دسترسی پیدا نکنند، ‌ همچنین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد، روی این سیم‌کارت‌ها اعمال می شود.

 

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد، دانش‌آموزان می‌توانند با نام و مشخصات خودشان سیم‌کارت را خریداری کنند.

 

حبیبی یادآور شد: براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناورری اطلاعات محدودیت زیر ۱۸ سال برای دریافت سیم‌کارت برداشته‌ شده است تا همه دانش آموزان از این سیم کارت استفاده کنند.

 

وی گفت: سیم کارت شاد مانند سایر سیم کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و قابل شارژ توسط دانش آموزان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------