آماده سازی راهنماهای برنامه درسی تا بهمن ۹۹



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, برنامه درسی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به آماده سازی راهنماهای برنامه درسی تحولی تا بهمن ۹۹ گفت: پس از آماده شدن این راهنماها، احتمالا بتوانیم برای مهر ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد بسته های تربیت و یادگیری را تولید کنیم.

 به گزارش ایسنا، حسن ملکی مراسم رونمایی از کتاب "معارف انقلاب اسلامی" و " راهنمای درسی در وضعیت زرد و قرمز"  همچنین تقدیر از کارمندان نمونه که اکنون در مدرسه دارالفنون در حال برگزاری است، با بیان اینکه یکی از کارهایی که اکنون در دست انجام است استقرار کامل گروههای پژوهش و برنامه ریزی درسی و تولید بسته های یادگیری است گفت: فردا شورای راهبری حوزه های یادگیری را داریم و ابلاغ روسای یازده گانه حوزه تربیت و یادگیری و گروه های فنی و حرفه ای را صادر می کنیم.

 

وی افزود: تولید راهنمای برنامه درسی در مواجهه با شرایط سفید، زرد و قرمز از جمله اقداماتی بود که در دو سه ماه گذشته با تلاش شبانه روزی انجام شد و امروز در قالب مجلدهایی رونمایی می شود.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه پس از گذشت زمان، باید ارزیابی تولیدات را انجام دهیم و دریابیم تا چه میزان توانسته پاسخگوی نیازها باشد گفت: این ارزیابی ها باید میدانی باشد.

 

 

وی به برگزاری اجلاس روسای  آموزش و پرورش استان ها در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را  همه ما شنیدیم؛ بخشی از این اهداف به سازمان ما مربوط می شود که عمل به آن برای ما یک حکم شرعی و ضرورتی علمی و عقلانی است.

 

ملکی افزود: با تلاش های انجام شده، اکنون شبکه ملی رشد آبرومند و راست قامت، بالا آمده و آمادگی دارد حجم زیادی از محتواهای الکترونیکی را بارگذاری کرده و در خود جای دهد تا مصرف کنندگان بتوانند از آن استفاده کنند. باید شبکه رشد طوری باشد که هرکس به ان مراجعه کرد دست خالی برنگردد.

 

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه نباید اینگونه باشد که والدین یا دانش آموزی به شبکه ملی رشد وارد شود اما با در بسته رو به رو شود گفت: کتاب های درسی کنونی یک عمر چند ساله خواهند داشت. میثاق ما با مدیران بخش های مرتبط این است که  راهنماهای برنامه درسی تحولی تا بهمن ۹۹ آماده شوند که پس از آماده شدن این راهنماها، احتمالا بتوانیم برای مهر ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد بسته های تربیت و یادگیری را تولید کنیم.

 

وی افزود: در واقع ۸۰  درصد محتواهای ما هنوز عمر چند ساله دارند. البته توجه داشته باشیم که مبادا حال و هوای تحول گرایانه، راهنماهای برنامه درسی ما را از کلیت سند مهم کتاب درسی غافل کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------