کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در هفته دوم شهریور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,موادمخدر
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۳ تن موادمخدر در کشور از هشتم تا چهاردهم شهریور ماه خبر داد و گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۴۲۰ کیلوگرم معادل ۲۶ درصد کشفیات کل کشور مربوط به استان سیستان وبلوچستان است. 

به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۳ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ هزار و ۷۴۲کیلوگرم بود حدود ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

 

وی افزود: ۱۰ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم یعنی ۸۱ درصد از مجموع کشفیات به ماده مخدر تریاک اختصاص دارد.

 

معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد کشف شده هم خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان، ۱۳۱۶ کیلوگرم حشیش، ۱۲۹ کیلوگرم هروئین، ۱۰۳ کیلوگرم شیشه، ۶۲۷ کیلوگرم گراس، ۸۸ کیلوگرم مرفین و ۲۸۹ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

 

اصلانی در بخشی دیگر از سخنان خود، درباره متهمان دستگیرشده در ارتباط با جرایم مواد مخدر اظهار داشت: در هفته اخیر مجموعاً ۴۷۹۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۹۵۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۱۷۷۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این هفته نیز ۶۹ نفر نیز از اتباع بیگانه می باشند.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به 6 استان کشور است، ‌اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۴۲۰ کیلوگرم معادل ۲۶ درصد کشفیات کل کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و کرمان با ۲۳۲۹ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۲۰۳۹ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۱۴۷ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۶۸۲ کیلوگرم و فارس با ۶۶۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۷ درصد از کشفیات کشور است.

 

اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۳۰۴ دستگاه خودرو و ۶ قبضه سلاح توقیف شد، تاکید کرد: ۶۵ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۲ درصد انتظامی بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------