حاجی میرزایی: بیش از ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در شبکه شاد تحصیل می‌کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حاجی میرزایی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شبکه شاد در امر آموزش دانش‌آموزان گفت: بیش از ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در شبکه شاد مشغول به تحصیل هستند. 

به گزارش ایرنا، "محسن حاجی میرزایی" روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: آموزش و پرورش روز به روز بر ظرفیت های شبکه شاد می افزاید و موانع و مشکلات این شبکه آموزش مجازی را برطرف می کند.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد پاسخ به نیاز جدی آموزش دانش آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا است تصریح کرد: دانش آموزان مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند از طرق برنامه های آموزشی تلویزیون در ۲۰ ساعت و در مناطق کم جمعیت به صورت حضوری آموزش ها را فرا می گیرند. 

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته گفت: این اتفاق همه را غافلگیر، مدارس را تعطیل و آموزش ها را غیرحضوری کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ارزیابی های داخلی و بین المللی در زمینه ارائه آموزش در مدارس بر این است که دور بودن دانش آموزان از مدرسه خطرات جدی و گسترده ای دارد.

 

وی با بیان اینکه مدرسه فقط جای آموزش نیست افزود: مدرسه مکانی برای تربیت و پرورش دانش آموزان به شمار می رود و روابط اجتماعی آنها را شکل می دهد.

 

حاجی میرزایی گفت: ترجیح تمام دنیا بر برگزاری مدارس به صورت حضوری است و این زمینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باز شدن مدارس را با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع دانست.

 

وی گفت: تلاش مجموعه وزارت آموزش و پرورش بر این است آموزش دانش آموزان با کمترین کاستی و اختلالی همراه باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه فرهنگیان سربازان پیشرفت کشور به شمار می روند اظهار داشت: تصویر آینده کشور با شرایط مدارس امروز شکل می گیرد و هرچه این تصویر مبتنی بر آرمان های انقلابی باشد آینده انقلاب روشن تر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که بیش از سایر دستگاه های اجرایی مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته و دارد.

 

حاجی میرزایی ادامه داد: تاکید معظم له در نشست های مختلف بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر آموزه های تعلیم و تربیت اسلامی، تجربیات سال های گذشته و بهره گیری از تجربیات بین المللی است.

 

وی با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این است برنامه های زمان بندی شده عملیاتی برای رسیدن به اهداف در دستور کار قرار گیرد گفت: فعالیت های آموزش و پرورش با تاکید معظم له با شتاب و دقت بیشتر و هدف گذاری دقیق تری پیگیری می شود به طوری که در این زمینه ۲۵ برنامه که نتیجه قابل مشاهده ای دارند تعریف و مشخص و به استان ها ابلاغ شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: مدارس این استان هم اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی باز هستند.

 

احمد اسکندری نسب افزود: مدارس استان کرمان در روزهای اولیه بازگشایی طی سال تحصیلی جاری در برخی مناطق تا ۹۵ درصد حضور دانش آموزان را شاهد بوده است.

 

وی به بازدیدهای مکرر از مدارس طی سال تحصیلی جاری اشاره و تصریح کرد: کرمان تاکنون ۲ مرتبه در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی مدارس در کشور به عنوان استان برتر معرفی شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۱۱ میلیارد تومان به عنوان سرانه بهداشتی طی سه مرحله به حساب مدارس استان کرمان واریز شده است.

 

وی اظهار داشت: کاروان لوازم بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مناطق کمتر توسعه یافته اعزام شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان کرمان از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد این استان شد.

 

وزیر آموزش و پرورش امروز بدو ورود به کرمان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت ادای احترام کرد.

 

محسن حاجی میرزایی بعد از قرائت فاتحه بر مزار سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و مدیرکل شهید آموزش و پرورش کرمان با عطرافشانی و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.

 

دیدار با امام جمعه برنامه بعدی وزیر آموزش و پرورش در کرمان بود.

 

همچنین حاجی میرزایی پس از دیدار با امام جمعه کرمان در شورای آموزش و پرورش این استان در استانداری شرکت خواهد کرد.

 

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای فاطمیون در کرمان و افتتاح واحد آموزشی ۶ کلاسه شهید عبد المهدی امیدی روستای جواران از توابع شهرستان رابر به عنوان پروژه برتر نوسازی مدارس کشور به دستور ریاست جمهوری از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------