سربازی ۲۴ ماه شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,خدمت وظیفه عمومی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ مصوبه کاهش و افزایش خدمت وظیفه عمومی در مناطق مختلف کشور خبر داد. 

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مدت خدمت وظیفه عمومی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه بوده است که طبق مصوبه جدید به ۱۷ ماه کاهش پیدا کرده همچنین مدت خدمت در مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه بوده است که به ۱۸ ماه کاهش پیدا کرده است.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طی اطلاعیه‌ای متناسب سازی مدت خدمت دوره ضرورت در مناطق گوناگون خدمتی برای کارکنان وظیفه بومی و غیربومی را با رویکرد کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی و افزایش خدمت در مناطق عادی در نظر گرفته‌ایم.

 

امیر رحیمی پور با اشاره به مدت خدمت کارکنان وظیفه غیربومی طبق مصوبه جدید گفت: سربازان در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه باید خدمت کنند و در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج فارس ۱۸ ماه و در مناطق عادی ۲۱ ماه باید خدمت کنند.

 

وی با اشاره به مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی طبق مصوبه جدید گفت: مدت خدمت در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه کاهش داشته و در مناطق عملیاتی و امنیتی غیردرگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج فارس ۲۱ ماه و مناطق عادی ۲۴ ماه خواهد بود، یعنی مدت خدمت برای افراد بومی در مناطق عادی یا خوش آب و هوا از ۲۱ ماه فعلی به ۲۴ ماه افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: همچنین مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان زندان‌ها، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، انرژی اتمی، سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ای که در آن خدمت می‌نمایند همانند کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خواهد بود.

 

امیر رحیمی پور ادامه داد: مدت خدمت برای مشمولین امریه دار که در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی خدمت می‌نمایند کماکان ۲۴ ماه خواهد بود.

 

وی گفت: مطابق مقررات ابلاغی، کلیه کارکنان وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد، غیر بومی و کمتر از ۵۰ کیلومتر بومی محسوب می‌گردند.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: این مقررات برای مشمولین وظیفه اعزامی از تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ به بعد اجرا می‌گردد و مدت خدمت کلیه کارکنان وظیفه حین خدمت و کلیه مشمولین وظیفه‌ای که در آبان ماه سال ۱۳۹۹ به خدمت اعزام شوند، در شمول مقررات قبلی خواهند بود.

 

پیش از این خبرگزاری مهر، خبر کاهش یک ماهه خدمت وظیفه عمومی در مناطق محروم را اعلام کرده بود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------