۲۲ زندانی ایرانی از عراق به کشور منتقل شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زندانی ایرانی
۲۲ ایرانی که در کشور عراق زندانی شده بودند امروز دوشنبه به کشور منتقل شدند.

 به گزارش مهر، امروز با حضور سرکنسولگری ایران در بصره، دادستان خرمشهر و نماینده دادگستری، ۲۲ زندان محکوم در عراق برای ادامه محکومیت خود در کشور از مرز شلمچه وارد ایران شدند.

 

دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر در حاشیه آئین تبادل زندانیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) و با پیگیری‌های قوه قضائیه، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه و در راستای اجرای توافق نامه تبادل محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و عراق، امروز ۲۲ محکوم ایرانی که در کشور عراق زندانی بودند پس از انجام تشریفات قانونی وارد کشور شدند.

 

فاخر باوی با تاکید بر اینکه این زندانیان زمان باقی مدت محکومیت خود را در ایران سپری خواهند کرد، افزود: عمده محکومیت‌ها برای مواد مخدر بوده است که بر همین اساس از هموطنان انتظار می‌رود با توجه به اینکه در عراق قوانین سختگیرانه با شدت اعمال می‌شود، از حمل هرگونه مواد ممنوعه از جمله برخی اقلام دارویی خودداری کنند.

 

وی افزود: از آنجا که حمل برخی اقلام دارویی از جمله مسکن‌ها در کشور عراق جرم محسوب و مجازاتی شدید برای آن در نظر گرفته می‌شود، توصیه می‌شود هموطنان این موارد را جدی بگیرند.

 

نماینده وزارت دادگستری نیز در این مراسم گفت: این چهارمین مرحله از تبادل زندانیان میان دو کشور ایران و عراق و اولین مرحله در سال جاری است و مراحل دیگری نیز در برنامه وجود دارد.

 

سید کمال عبدالهی همچنین در خصوص تحویل زندانیان عراقی حبس شده در ایران به کشور عراق گفت: در این مرحله تبادل زندانی عراقی وجود نداشت اما پروسه انتقال محکومان عراق نیز پس از انجام مراحل در برنامه خواهد بود.

 

بنا به گفته دادستان خرمشهر این ۲۲ زندانی برای تحمل ادامه مدت محکومیت خود به زندان آبادان منتقل می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، قانون تبادل زندانیان میان ایران و عراق سال ۹۱ مصوب و به وزارت دادگستری ابلاغ شد. بنا بر این توافقنامه پس از گذراندن بخشی از محکومیت امکان انتقال زندانیان هر دو طرف به وطنشان امکان پذیر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------