تکاوران ارتش برای مهار آتش جنگل توسکستان وارد عمل شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, آتش جنگل توسکستان
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به تقویت حضور نیروهای عملیاتی و تخصصی برای مهار آتش‌ جنگل‌‎ توسکستان گرگان گفت که برای سرعت بخشیدن به عملیات اطفای حریق تکاوران ارتش از صبح امروز شنبه وارد محدوده عملیات شدند. 

سیدرضا قادری در گفتگو با  ایرنا اظهار داشت: در هفتمین روز وقوع آتش جنگل توسکستان ۳۰ تکاور ارتش تحت فرماندهی سرهنگ حمید رضا بهرامی در دیگر گروه های ۱۴ نفره با تجهیزات تخصصی توزیع شده و عازم محدوده عملیات در گجه، پمبول‌چال و مازوآرام شدند.

 

وی ترکیب هر یک از گروه های اعزامی را ۱۴ نفر متشکل از قرق بانان، محیط بانان، جنگلبانان، نیروهای امدادی، کوهنورد و تکاور ارتش اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایط جوی و مه آلودگی، امکان پرواز بالگرد وجود ندارد و نیروها به صورت پیاده راهی کانون های آتش می شوند.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, آتش جنگل توسکستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مهار آتش مانند بیل، آتش‌کوب، شن‌کش و دمنده در منطقه به میزان کافی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که طی ساعات آینده و با آغاز احتمالی بارش باران در منطقه شاهد خاموش شدن آتش جنگل توسکستان گرگان باشیم.

 

آتش از یکشنبه ۱۱ آبان جنگل‌های پهن‌برگ توسکستان گرگان را فرا گرفت و آرام آرام به سمت ارتفاعات پنبول‌چال و مازوآروم و سپس گنج‌دره، دمبلیان، دره‌دوک، گجه ، مازو آروم و روغن خانه گسترش یافت و در این مدت علاوه بر سوزاندن گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی) تعدادی از تنه های درختان جنگلی را خاکستر کرد.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, آتش جنگل توسکستان

افزایش دمای چند روز پیش گرگان به حدود ۳۵ درجه و حضور گردشگران در مناطق جنگلی از دلایل احتمالی آتش سوزی جنگل توسکستان است هرچند روند وضعیت جوی رو به سرد شدن و بارندگی است.

 

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------