پیش‌بینی سفرهای مردم در روزهای پیش‌رو+ جزییات ترافیکی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سفرها
معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود یک میلیون 800 هزار تردد انواع وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور انجام می‌شود که با توجه به بارش‌های پیش‌بینی شده احتمالا از میزان آن کاسته خواهد شد. 

مژگان جلیلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در هفت ماهه اول امسال 355 میلیون تردد انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/19 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته، 3/15 درصد کاهش پیدا کرده هست.

 

وی افزود: در تعطیلات آبان‌ماه امسال نیز (12- 16 آبان) به طور متوسط حدود 1.3 میلیون تردد بین استانی وجود داشته که نسبت به میانگین ماهانه مهرماه حدود 24 درصد کاهش و نسبت به میانگین تردد در آخر هفته‌های مهرماه 27 درصد کاهش داشته است که این میزان کاهش بدلیل محدودیت های اعمال شده در بازه زمانی مذکور بوده است.

 

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور  با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی هواشناسی انتظار می‌رود بارش های باران به ویژه در محورهای شمالی  رخ دهند و اندکی از تقاضای سفر کاسته شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عدم اعمال محدودیت‌ها و همچنین وجود محدودیت‌های داخل شهر تهران، تردد در بازه زمانی امروز 21 تا 23 آبان ماه  به حدود1.7 تا 1.8 میلیون تردد برسد و همچنین پیش‌بینی می‌شود اوج تردد در مسیر رفت برای روز چهارشنبه 21 آبان از ساعت 15 تا 21 و پنج شنبه 15-18 و اوج برگشت برای بازه زمانی 17 تا 22 روز جمعه 23 آبان باشد.

 

جلیلیان ادامه داد: پیش بینی می‌شود استان‌های با بیشترین انباشت به ترتیب مازندران (40 هزار وسیله نقلیه)، گیلان (25 هزار وسیله نقلیه)، فارس (10 هزار وسیله نقلیه) باشند و همچنین بیشترین خروجی از استان تهران و البرز با حدود 120 تا 160 هزار وسیله نقلیه با مقاصد استان‌های مازندران، گیلان، همدان و مرکزی در این ایام صورت گیرد.

 

وضعیت ترافیکی محورهای شمالی

وی همچنین درباره برآوردهای صورت گرفته از وضعیت ترافیکی محورهای شمالی کشور در این ایام گفت: پیش‌بینی می‌شود از روز چهارشنبه 21 آبان ماه محورهای تهران-کرج و کرج-قزوین از ساعت 15 تا 21 و پنج‌شنبه از ساعت 15 تا 18 در محدوده قبل از پل کلاک تا گلشهر ترافیک نیمه سنگین تا سنگین وجود داشته باشد. همچنین برای مسیر برگشت از گلشهر تا محدوده پل کلاک در روز جمعه 23 آبان ماه از ساعت 15 تا 22 ترافیک نیمه سنگین خواهد بود.

 

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در محور کرج- چالوس نیز با توجه به شرایط بارش روز چهارشنبه 21 آبان ماه از ساعت 15 تا 21 از محدوده شهرستانک تا چالوس تردد نیمه سنگین با سرعت حرکت پایین خودروها صورت خواهد گرفت. همچنین در محور آزادراه تهران-شمال برای امروز از ساعت 15 تا 21 ترافیک نیمه‌سنگین پیش‌بینی شده که این وضعیت ترافیکی هم اکنون در این محور  به وجود آمده است. برای مسیر برگشت نیز از روز جمعه 23 آبان در ساعت 16 تا 22 ترافیک در محور  چالوس- کرج قبل از دوراهی ورودی آزادراه به سمت تهران ترافیک نیمه سنگین خواهد بود.

 

جلیلیان با بیان اینکه برای محور آزادراه قزوین-رشت به ویژه مقطع لوشان تا رودبار از ساعت 15 تا 20 امروز 21 آبان ماه ترافیک نیمه سنگین خواهد بود. اظهار کرد: اگرچه ساعت اوج بازگشت محور آزادراه رشت - قزوین نیز روز جمعه 23 آبان ماه ساعت 15 تا 20 خواهد بود و در محدوده لوشان تا رودبار با ترافیک نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای محور فیروزکوه (رودهن- دماوند) برای روز چهارشنبه 21 آبان ماه از ساعت 17 تا 21 ترافیک نیمه سنگین خواهد بود. همچنین وضعیت ترافیک برای محور فیروزکوه (دماوند-رودهن) روز جمعه 23 آبان ماه از ساعت 14 تا 20 نیمه سنگین برآورد شده است.

 

وی ادامه داد: در محور هراز (رودهن-آمل) با توجه شرایط بارش باران در این محور، چهارشنبه 21 آبان ماه از ساعت 16 تا 21 به ویژه در مقطع پلور به گزنک ترافیک نیمه سنگین با سرعت حرکت پایین خواهد بود محور برگشت (آمل-رودهن) روز جمعه 23 آبان ماه از ساعت 17 تا 22 محدوده گزنک تا رودهن ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------