اعتراض پلیس بین‌الملل ناجا به عدم همکاری کانادا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سازمان اینترپل
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان اینترپل مراتب اعتراض نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده‌های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ کرد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار هادی شیرازد با اشاره به ارسال نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان اینترپل در اعلام اعتراض به عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده های اخلالگران نظام اقتصادی کشور اظهار داشت: از آنجایی که سازمان اینترپل مسئول رسیدگی و حل و فصل اختلافات پلیس کشورهاست، در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان اینترپل مراتب اعتراض خود را از عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ  و اعلام کردیم.

 

وی افزود: علیرغم صدور اعلان قرمز برای «محمدرضا خاوری»؛ یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور که به کانادا متواری شده است، پلیس کشور مذکور همکاری لازم را برای استرداد این مفسد اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

 

رئیس پلیس بین الملل ناجا با بیان اینکه بر مبنای ادله های موجود از سکونت خاوری در کشور کانادا مطلع هستیم، ادامه داد: علیرغم مکاتبات مستمر با پلیس کانادا مبنی بر اشراف پلیس ایران بر مخفیگاه متواری و تلاش برای دستگیری و استرداد وی، هیچ گونه همکاری از سوی پلیس این کشور صورت نپذیرفته ؛ بنابراین طی ارسال نامه رسمی به دبیر کل سازمان اینترپل و پیوست مستندات مکاتبات با پلیس کانادا، خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم و مراتب اعتراض خود را از عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ کردیم.

 

به  گزارش ایرنا، محمودرضا خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیارد تومانی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال، به دلیل اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس و به پرداخت جریمه نقدی معادل مبلغ رشوه سه میلیون دلاری محکوم شده است.

 

وی که در پی افشای فساد بزرگ مالی در مهر ماه ۱۳۹۰ از مقام خود استعفا و به کانادا فرار کرد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت غیابی محاکمه شد.

از سال ۹۱ با وجود پیگیری‌های پلیس اینترپل کشورمان برای بازگرداندن محمودخاوری پلیس اینترپل کانادا با اعلام اینکه مدیرعامل سابق بانک ملی همچنان در اتاوای کانادا زندگی می‌کند، از تحویل وی به ایران خودداری می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------