جنجال قاضی و سرباز بابلی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سرباز بابلی
ستاد کل نیروهای مسلح برخورد نامناسب و غیرقابل پذیرش یک قاضی با سربازی در شهرستان بابل استان مازندران را تائیدکرد. براساس گزارش ها این مقام قضایی از سرباز مذکور عذرخواهی کرده است.

 به گزارش فرارو، امروز در رسانه ها خبری منتشر شد که براساس آن یک مقام قضایی در دادگستری شهرستان بابل پس از آنکه سربازی که او را نشناخته و از او تقاضای کارت شناسایی می کند، برخوردی بسیار زشت و غیرقابل باور با سرباز مورد نظر انجام می دهد.

 

روایت ها حاکی از آن است که مقام مورد نظر که ظاهرا بازپرس بوده سرباز را به شکل تحقیرآمیزی مورد ضرب و شتم قرار می دهد. 

 

این ماجرا بازتاب و سیعی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشت.

 

 پس از انتشار این خبر، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تائید این اتفاق گفت: "ستاد کل نیروهای مسلح براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است این موضوع را به حد پیگیر شده است."

 

او افزود: «با مشخص شدن ابعاد جدیدی از این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق این سرباز شبانه دستوراتی صادر شد.»

 

در همین حال کمیته ویژه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران، مامور رسیدگی به پرونده ماجرای بازپرس و سرباز بابلی شد.

 

این گزارش حاکی است هیئت مذکور عصر امروز با حضور رئیس کل دادگستری و مسئول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضائی از سرباز وظیفه، نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت کرده است و مراتب توسط هیئت نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات ذیربط صورتجلسه شد.

 

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان جلسه حقوق شهروندی دادگستری بر لزوم اهتمام تمام قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد به خصوص جوانان زحمت کشی که در کسوت مقدس سربازی در حال خدمت بی‌چشمداشت به کشور و مردم هستند تاکید کرد.

 

اوبا بیان اینکه نکته مهم که حفظ کرامت قضات، کارکنان و همه مراجعه کنندگان و متهمان جزو وظایف دستگاه قضائی است که شامل قضات، کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود، اظهار کرد: "کرامت در دادگستری باید نهادینه شود، این کرامت باید نسبت به وکیل، مراجعین، سربازان عزیز، متهمان، و خانواده‌های آنها در همه سطوح رعایت شود."

سرباز بابلی: مسئله حل و فصل شده است

 

کریمی سرباز بابلی هم در باره حادثه گفت "شامگاه دوشنبه به اتفاق پدرم به خدمت رئیس کل دادگستری استان رسیدیم و این مسئله حل شده است." 

 

او افزود: «۱۹ ماه از خدمتم می‌گذرد و ۵۰ روز دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است.»

 

این سرباز ادامه داد: «در جلسه با رئیس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضائی و انتظامی حضور داشتند مسئله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است.»

 

فرارو 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------