طرح موتور یار جایگزین توقیف موتور شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پلیس راهور تهران
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با توضیح درباره خاموشی و قطع برق در برخی معابر بزرگراهی شهر تهران گفت: در راستای استفاده از مجازات‌های جایگزین طرح موتوریار برای برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف اجرا می‌شود. 

به گزارش ایلنا، نشست خبری سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد. سردار حمیدی در این نشست اظهار داشت: طرح موتوریار از هفته گذشته در ۱۰ نقطه شهر و عمدتا خط ویژه تهران شروع شده و از ابتدای این هفته به ۶۰ نقطه از شهر تهران تسری یافته و در آینده به کل شهر تهران در طول شبانه روز تسری می‌یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: موتورسیلکت و برخورد با متخلفان یک تاریخچه دیرینه دارد و حداقل ۵۰ تا ۶۰ سال است که با تخلفات موتورسواران برخورد می‌شود. ماحصل این قوانین، کاهش حوادث و ارتقا انضباط را داشتیم اما این رویه کارایی لازم را نداشت که علی رغم هزینه‌های زیاد باز هم اشکالات زیادی و نارضایتی‌هایی در خصوص موتور سلیکت‌های رسوبی و موتورهایی که به پارکینگ می‌رفتند  وجود داشت.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: لذا طرح موتور یار با نگاه استفاده از مجازات‌های جایگزین استفاده شده است و به جای تحمیل هزینه‌های زیاد، دنبال طرح جایگزینی بودیم که هم اثرگذاری داشته باشد و هم هزینه‌های را به حداقل برساند. لذا طی دو سه روز گذشته  جلساتی با حوزه قضایی کشور و نظام بیمه‌ای کشور گذاشته شد و دوستان مجاب شدند که حمایت کنند و این طرح بعد از هماهنگی‌های سازمانی در دستور کار قرار گرفت.

 

حمیدی افزود: ما ابتدای طرح را با یک شیب ملایم شروع کردیم و انجام آن ۷ تا ۱۰ صبح در ۶۰ نقطه انجام می‌شود و‌لی به مرور با اطلاع رسانی شما خبرنگاران، این طرح تسری می‌یابد. به عنوان مثال به جای اینکه موتور شخص  متخلف به پارکینگ منتقل شود، دو راه وجود دارد یا برخورد سلبی وجود دارد و یا اینکه این موتور سوار می‌تواند طرح موتوریار را انتخاب کند و یک کاور بپوشد و راکت پلیس به او داده می‌شود، سپس در ادامه در نقاطی که پلیس حضور دارد ماموریت شناسایی سایر متخلفین و اعمال قوانین را انجام می‌دهد. این رویه به انضباط شهر کمک می‌کند و احتمالا تا ۱۲ ساعت باید ماموریت دارند اما اگر تخلف آنها ادامه یابد این ساعت افزایش خواهد یافت.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: ما در این چند روزه بازخورد خوبی گرفتیم و هم موتورسواران استقبال کردند و هم حواشی کاهش یافته است. اقدامات قضایی برای آن بخشی از موتورسواران که جرم مرتکب می‌شوند سر خودش خواهد بود.

 

سردار حمیدی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی گفته شده پلیس دستور قطع برق در بزرگراه‌ها را از ساعت 21 تا 4 صبح صادر کرده است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: برق توسط شرکت توانیر قطع و وصل می‌شود، شرکت توانیر به ما نامه زده است و اعلام کرده که در این بخش‌ها نیاز به بازسازی و تغییر زیرساخت‌ها وجود دارد و اعلام کرده است در ساعت مشخص و در مقاطع مشخص مجبور به قطع برق هستند ما نیز در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که در ساعات مشخصی در بخشی از مقاطع بزرگراهی برق قطع خواهد شد. این موضوع قطعا باعث حوادث بیشتر می‌شود و معضل را بیشتر می‌کند اما ما در این زمینه اطلا‌ع‌رسانی کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: اما وقتی شرکت توانیر نمی‌تواند برق را تامین کند و به دنبال اصلاح وضع موجود است ما باید به آنها کمک کنیم و کمک ما این است که در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده و پیگیر باشیم تا سریعتر این موضوع رفع شود.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا تصادفات به دلیل خاموشی‌ها بیشتر شده است، گفت: ترددها به دلیل محدودیت‌ها کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل تصادفات زیاد نشده است. ما مخالف قطع برق هستیم و به دنبال این هستیم که زودتر این مشکل رفع شود یکی از مشکلات شهر تهران عدم تامین روشنایی در برخی از معابری است که مردم تردد زیادی دارند مانند اطراف پارک‌ها، معابر بزرگراهی که عابران تردد زیادی دارند. پلیس به عنوان مدافع حقوق مردم همیشه به دنبال این است که میزان روشنایی در سطح معابر شهر تهران به حداکثر خود برسد.

 

وی ادامه داد: ۵ تخلف از جمله ورود به خط ویژه، جهت‌ها، کلاه ایمنی، ورود ممنوع،چراغ قرمز از جمله تخلفاتی است که در طرح موتور یار لحاظ می‌شود.

 

سردار حمیدی گفت: بدون همکاران پلیس این طرح معنایی ندارد و موتوریاران در کنار پلیس همکاری می‌کنند. طرح موتوریار در خصوص تخلفاتی اجرا می‌شود که منجر به جرم یعنی سرقت، ضرب و شتم و... نشود از این رو ما می‌توانیم طرح موتور یار اعمال کنیم.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: پلیس می‌تواند طبق قانون دو هفته تا شش ماه موتور را در پارکینگ نگهدارد اما به خاطر مسائل اقتصادی و معیشتی افرادی که با موتور کار می‌کنند و کسب درآمد دارند این طرح را اعمال می‌کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------