پیش‌بینی آلودگی شدید هوا در کلانشهرهای کشور تا چهار روز آینده



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تشدید آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد که سازمان هواشناسی به‌زودی هشدار قرمز خود را در این زمینه صادر کند. 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تا صبح روز دوشنبه (۱۵ دی ماه) پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرهای کشور ازجمله تهران، کرج، اصفهان، اراک، تبریز و قم ادامه دارد، اظهار کرد: این شرایط نگران کننده است و اگر آلاینده‌های هوا ازجمله منابع ثابت و متحرک مثل خودروها و صنایع کماکان به فعالیت خود ادامه دهند، اوضاع طی هفته آینده بدتر می‌شود و حتی دور از انتظار نیست که شاخص کیفیت هوا در تهران به عدد ۲۰۰ برسد و کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم قرار گیرد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی روز یکشنبه (۱۴ دی) کیفیت هوا در بدترین وضعیت خود قرار خواهد گرفت، گفت: طی روزهای اخیر سرعت باد در تهران حدود دو متر برثانیه بوده و این درحالیست که برای تخلیه آلاینده‌ها از شهر سرعت باد باید بیشتر از ۵ متر بر ثانیه باشد. به‌هرحال بر اساس پیش‌بینی‌های ما سرعت باد طی پنج روز آینده تغییری نخواهد کرد.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد میانگین کیفیت هوا در بعضی کلانشهرها بیشتر از عدد ۱۵۰ شود، سازمان هواشناسی طی روزهای گذشته هشدارهای نارنجی آلودگی هوا را صادر کرده بود. این احتمال وجود دارد که به‌زودی هشدار قرمز رنگ ما برای تشدید آلودگی هوا در سطح کلانشهرهای کشور صادر شود. 

 

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر میانگین کیفیت هوا در برخی کلانشهرهای کشور در شرایط بسیار آلوده قرار گرفته است و حتی شاخص میانگین کیفیت هوا طی روز گذشته در تهران و اصفهان به‌ترتیب به عدد ۱۶۷ و ۱۷۷ رسیده بود.

 

گفتنی است که روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در اطلاعیه‌ای از شهروندان ساکن در ۲۲ منطقه تهران درخواست کرده بود که تا جای ممکن - به جز موارد ضروری - از منازل خود خارج نشوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------