وزیر نیرو: بیش از ۶ میلیارد مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزیر نیرو
وزیر نیرو از رهاسازی ۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون مترمکعب حق آبه دریاچه ارومیه از سال ۹۳ تاکنون خبر داد. 

به گزارش مهر، رضا اردکانیان صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق آذربایجان غربی با حضور رئیس جمهوری کشورمان به صورت ویدئوکنفرانس افزود: دریاچه ارومیه در دو دهه گذشته بین سال‌های ۷۴ تا ۹۳ با وجود بارش‌ها هر سال ۴۰ سانتیمتر افت تراز داشت، در صورت ادامه این روند این دریاچه سال ۹۶ باید کاملاً خشک می‌شد.

 

وی ادامه داد: از سال ۹۳ با توجه ویژه دولت به احیای دریاچه ارومیه تاکنون ۷۱ سانتیمتر تراز دریاچه ارومیه افزایش یافته و احیای دریاچه به وضعیت مطلوبی رسیده است.

 

اردکانیان با بیان اینکه از سال ۹۳ تا کنون وسعت دریاچه ارومیه ۷۵۰ کیلومترمربع و آب دریاچه ارومیه از ۱.۵ میلیارد مترمکعب به ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسیده ست که دو برابر رشد نشان می‌دهد.

 

۲ تصفیه خانه تبریز و ارومیه تا پایان دولت افتتاح می‌شود

 

وزیر نیرو با بیان اینکه در کنار رهاسازی ۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون مترمکعب حق آبه دریاچه ارومیه از سازه‌های آبی کشور مصارف کشاورزی نیز با اجرای طرح‌های متعدد در این منطقه ۸ درصد کاهش یافته که کمک خوبی به احیای دریاچه ارومیه بوده است.

 

اردکانیان از آماده بهره برداری شدن دو تصفیه خانه ارومیه و تبریز با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه و رهاسازی پساب‌های تصفیه شده این دو تصفیه خانه تا پایان فعالیت دولت خبر داد و افزود: همچنین سد سیلوه و سد چپرآباد نیز در شرف اتمام هستند تا روند احیای دریاچه ارومیه تسریع یابد.

 

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به تشدید برخورد با چاه‌های غیرمجاز در حوزه آبریز دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: امروز با بهره برداری از سید کانی سیب مهمترین طرح احیای دریاچه ارومیه و انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه شاهد تحقق وعده دولت در زمینه حفظ و احیای دریاچه ارومیه خواهیم بود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------