محسن هاشمی: امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محسن هاشمی
رییس شورای اسلامی شهر تهران وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور گفت: مهمترین هدف در رسالت انقلاب اسلامی تحقق عدالت است، اما در این زمینه تاکنون خوب عمل نشد. 

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر فرارسیدن چهل و دومین بهار آزادی را گرامی داشت و گفت: بازگشت امام خمینی به وطن پس از ۱۵ سال تبعید یکی از بزرگترین و به‌یادماندنی ترین روزهای تاریخ ایران است که شادی، همبستگی و همدلی در میان مردم به اوج رسیده بود.

 

وی افزود: یک دلی و انسجامی که مردم در استقبال تاریخی ۱۲ بهمن آفریدند، به معنای پیروزی بود و اگرچه ۲۲ بهمن سالروز رسمی پیروزی انقلاب اسلامی است، اما نقطه عطف و اوج انقلاب که پیروزی را آفرید، بازگشت امام به ایران بود.

 

هاشمی ادامه داد: بازگشتی که لازمه آن از جان گذشتن رهبر برای مردمش بود و مردم نیز برای رهبری که خود را فدای ملت کند، جان می دهند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: پیام انقلاب اسلامی که از زبان امام در نوفل لوشاتو و تهران به جهان رسید، انقلابی مبتنی بر عقلانیت، مردمسالاری و قانون گرایی بود و تفاوت بنیادینی با گرایش های افراطی در جهان اسلام و کشورهای جهان سوم داشت.

 

به گفته وی، در انقلاب اسلامی، یک قشر و یک طرز تفکر میدان دار و معیار نبود، بلکه همه مردم با تنوع فکری، قومی، سیاسی و دینی در صحنه حاضر بودند و به همین دلیل انقلاب اسلامی بسیار سریع و قدرتمند توانست با سایر ملت های جهان ارتباط برقرار کند.

 

هاشمی خاطر نشان کرد: نخستین سرود انقلاب، با تعیین هدف نظام جمهوری اسلامی، یعنی آباد کردن دین و دنیای مردم آغاز می شد و امروز اگر پس از ۴۲ سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم.

 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز جامعه با شرایط بسیار سخت معیشتی مواجه است و اکثریت مردم در تامین معاش و حداقل های زندگی خود به مشکل برخورد می کنند، گفت: در رسالت انقلاب اسلامی، مهمترین هدف تحقق عدالت است و اگر امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند، به معنای عدم وجود عدالت اجتماعی در کشور است.

 

هاشمی تاکید کرد: لازمه عدالت اجتماعی تامین رفاه برای عموم جامعه و تضمین رفاه برای نسل های آینده از طریق توسعه امروز ایران است.

 

وی از سخنرانی تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در آخرین دهه فجر عمرشان که در آستانه انتخابات در سال ۱۳۹۴ نیز بود، یاد کرد و گفت:  نصیحت دلسوزانه و برخاسته از آینده نگری و آزادگی ایشان نسبت به صیانت از آزادی انتخاب مردم و جلوگیری از مسدود شدن فضای سیاسی کشور، بیش از هر زمان دیگری، امروز مورد نیاز جامعه  است.

 

هاشمی افزود: مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی و حوادث تلخ سال های اخیر، تاثیر محسوسی بر کاهش رغبت مردم به مشارکت در انتخابات آینده گذاشته است و اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاهها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می گیرد و قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------