سرقت عجیب اما تلخ بر روی پل!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, پل‌هاي عابر پياده

 

 گسترش مشکلات اقتصادي در جامعه سبب شده است برخي براي سيرکردن شکم‌شان، حتي به نرده‌‌هاي پل‌هاي عابر پياده نيز رحم نکنند.

 

روز گذشته عکسي در فضاي مجازي منتشر شد که در نگاه اول غير‌قابل باور بود، اما زماني‌که آمارهاي چند وقت اخير را در ذهن مرور مي‌کنيم، متوجه مي‌شويم سرقت نرده‌هاي سبک وزن پل هوايي ايستگاه مترو در اتوبان تهران- کرج که فقط با فروش آن چند هزار تومان نصيب فرد سارق مي‌شود، اصلا موضوع تعجب‌برانگيري نيست. شايد در نگاه اول برخي اين سرقت عجيب را منتسب به معتادان و کارتن‌خواب‌ها کنند، ولي قطعا جدا کردن اين نرده‌ها، کار افرادي معتاد و ضعيف نيست.

 

به باور کارشناسان و جامعه‌شناسان، گسترش روزافزون فقر و تنگدستي مردم، آن هم در روزهايي که کرونا و تورم عرصه زندگي را براي ميليون‌ها نفر تنگ کرده است؛ آن زمان نرده‌هاي پل‌هاي عابر پياده نيز در امان نيستند. بد نيست براي بررسي بيشتر اين ادعا، آمار افزايش سرقت اولي‌ها را در چند ماه اخير مرور کنيم. رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ مي‌گويد به دليل شرايط بد اقتصادي، تعداد سارقان «بار اولي» با سارقان «سابقه‌دار» مساوي شده‌اند.

 

عليرضا لطفي مانند بسياري ديگر موثر نبودن شرايط اقتصادي بر ميزان جرم و جنايت را «حرفي بيهوده» دانسته و گفته است «سرقت‌هاي خرد مثل سرقت‌ قطعات و لوازم خودرو و موبايل‌قاپي افزايش داشته است.» اي کاش اين عکس به دست مسئولاني برسد که دائم خبر از گشايش اقتصادي مي‌دادند و بد نيست به آنها يادآوري کنيم، افرادي که به نرده‌هاي چند‌ده هزار توماني پل‌عابر پياده رحم نمي‌کنند، بدون‌ترديد در آينده براي سيرکردن شکم‌شان از جنايات بزرگي که به پول بيشتر مي‌انجامد، ابايي ندارند که اين امر مي‌تواند براي آينده بسيار ترسناک باشد.

 

آرمان ملي 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------