معابر تهران تبدیل به تونل وحشت شده است!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سخنگوی شورای شهر تهران
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خاموشی‌های تهران هنگام شب معابر را تبدیل به تونل وحشت کرده است، گفت: مسئولان مربوطه باید نسبت به مطالبه شهروندان و روشنایی معابر حساسیت لازم را به خرج دهند. 

به گزارش فارس؛علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری درباره آخرین وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: در حال حاضر میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا با شیب ملایم رو به افزایش بوده که طبق نظر کارشناسان اگر این روند ادامه یابد، وضعیت تهران پیچیده خواهد شد.

 

وی گفت: وضعیت فوتی‌ها و مراجعات به بیمارستان‌ها نشان می‌دهد وضعیت کرونا شکننده و ناپایدار است و به هیچ عنوان ثباتی در این زمینه نیست لذا باید برای موج چهارم آماده باشیم.

 

اعطا ادامه داد: در حال حاضر بیش از 80 خانه سلامت و سرای محله در طرح ملی شهید سلیمانی با وزارت بهداشت و سپاه و بسیج همکاری دارند.

 

وی با بیان اینکه الگوی فوت شهروندان مبتلا به کرونا مشابه خرداد است، گفت: حدود یک‌ماه در آن زمان آمار فوتی‌های تهران در حدود 20 نفر بود اما با افزایش ناگهانی درگذشتگان روبه‌رو شدیم و اکنون هم باید از تعجیل در بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌ها بپرهیزیم.

 

سخنگوی شورای شهر تهران درباره خاموشی‌های اخیر تهران گفت: مدتی پیش پل‌های عابر پیاده تاریک تبدیل به تونل‌های وحشت شده بودند و در حال حاضر تهران به شهر خاموش و همه معابر تونل وحشت شده است.

 

اعطا تصریح کرد: ادامه‌دار شدن تاریکی‌های تهران سبب ناامنی معابر می‌شود و در ایامی که محدودیت‌های رفت و آمد وجوددارد، مردم مجبورند برای اندکی پیاده‌روی در اطراف منزل خود چراغ قوه بیاورند بنابرایندستگاه‌های مذکور نباید بی‌تفاوت باشندو مطالبه‌های شهروندان را باید نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

 

وی درباره مدیریت پسماند در تهران گفت: شورای پنجم در سال 97 شهرداری را موظف به برنامه جامع مدیریت پسماند کرد. آخرین طرح جامع پسماند مربوط به بیست سال پیش است و اگر به این موضوع توجه شود، در تفکیک پسماند و حذف فعالیت‌های عوامل غیررسمی و زباله‌گردی بسیار موفق خواهیم بود.

 

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: تولید زباله هر شهروند تهرانی که 900 گرم در روز است، با اقدامات کارشناسی می‌تواند به میانگین 350 تا 500 گرم که در واقع میانگین جهانی است با مدیریت پسماند حاصل شود.

 

وی درباره لغو محدودیت ارتفاع جماران نیز گفت: جماران را باید از منظر ملی و جهانی دید و در آستانه دهه فجر، یکی از خبرهای خوب در جهت حفاظت از حریم میراثی بیت بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران، صدور دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص لغو محدودیت ارتفاعی جماران بود.

 

وی تصریح کرد: همانطور که گذشته چراغ راه آینده است، آینده هم نباید ارزشهای گذشته را پاک کند و امیدواریم صدور این دستور قضائی در آستانه دهه فجر که البته یک دستور موقت است، برای حفاظت از حریم میراثی جماران، تأثیری درازمدت داشته باشد.

 

اعطا در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سرانجام پرونده بازداشت دو شهردار منطقه 2 و 8 اظهار داشت: این دو نفر در حال حاضر در بازداشت هستند و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

 

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: شورای شهر در مقام قضاوت نیست و اظهارنظر نهایی در رابطه با نتیجه این پرونده در صلاحیت مقام قضایی است.

 

وی تصریح کرد: به طور کلی جهت‌گیری شورا در فسادستیزی بر کسی پوشیده نیست و وقتی سوءجریان و انحرافی پیش می‌آید ما حتما از هرگونه برخورد صحیح و قاطع با فساد استقبال می‌کنیم. همچنین شورا در جهت فسادستیزی و ارتقای سلامت اداری از اقدامات نظارتی، بازرسی و قضایی استقبال می‌کند، چرا که به تعهدی که به مردم داشته‌ایم پایبندیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------