رییس پلیس راهور پایتخت: مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم / تشکیل پرونده قضایی برای رانندگان پرخطر



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: مجوزی برای تردد نمایندگان در خطوط ویژه نداریم. 

سردار حمیدی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا مجوز تردد در خط ویژه به نمایندگان مجلس داده شده است یا خیر گفت: بنده در چند رسانه این را دیدم که بعدا در همان جا هم تکذیب شد.  

 

وی گفت: این خبر مربوط به سال ٩٧ بود که درخواستی در آن مقطع انجام شد و اقدامی نیز صورت نگرفت، در حال حاضر نه درخواستی وجود دارد و نه مجوزی صادر شده است.  

 

تشکیل پرونده قضایی برای رانندگان پرخطر

وی در ادامه درباره رانندگان پرخطر نیز گفت: یک گروه رانندگان پرخطر داریم که قوانین و ضوابط موجود برای آن ها بازدارنده نیست و همچنان به تخلفات خود ادامه می دهند. رانندگانی که سرعت های بالا را در دستورکار خود قرار دادند و در محل هایی که فکر میکنند امکان افزایش سرعت وجود دارد با سرعت های سرسام آور جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

 

وی ادامه داد: ٢٣ درصد از تصادفات منجر به فوت را این گروه تشکیل می دهند. 

 

وی گفت: قوانین موجود می گوید که ٢٠٠ هزار تومان جریمه و ١٠ نمره منفی برای رانندگان شخصی، ١۵ نمره منفی برای رانندگان حمل و نقل عمومی، عملا اگر این بازدارنده بود تا به حال نباید کسی مرتکب همچین تخلفی می شد.

 

سردار حمیدی افزود: بر همین اساس با مراجع قضایی و دادستان محترم هماهنگ کردیم و مجوز گرفتیم و در قالب یک کار قرارگاهی، یعنی حضور ٢۴ ساعته و هماهنگی با بخش های قضایی، رانندگانی که ابتدا مرتکب تخلف می شوند را احضار می کنیم و می آیند در مجموعه پلیس و سوابقشان به عنوان اولین تخلف و آموزشی که دیدند در سامانه های ما ثبت می شود اما اگر تکرار شد پرونده تشکیل می شود و مرجع قضایی و در آنجا مجازات های سنگین تر اعمال می شود.

 

وی گفت: در ادامه نیز در چند روز آینده برای این دسته از رانندگان انشالله حتی انجام تست روان را در دستورکار داریم یعنی قطعا کسی که تخلفات اینچنینی مرتکب می شود و جامعه را نمی بیند یک مشکل روحی و روانی دارد که در جای خود برای آن کار خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------