محکومیت سه تازه داماد بندرخمیر به یک سال حبس



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , مراسم عروسی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از محکومیت سه تازه داماد اهل بندرخمیر به یک سال حبس از سوی دادگستری شهرستان به دلیل برگزاری جشن عروسی در ایام شیوع بیماری کرونا و محدودیت ها خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان شب گذشته(۲۷ بهمن ماه) در تشریح این خبر، افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا مهمترین عامل شیوع ویروس کروناست و تاکنون به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، ۱۵ روستای هرمزگان قرنطینه شده یا با محدودیت تردد مواجه شدند.

 

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی که علیه سلامت و بهداشت عمومی تهدید باشد جرم تلقی می‌شود، اظهار کرد: ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی را که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم شناخته و مجازات را نیز تعیین نموده است و حتی به مدت یک‌ سال حبس دارد، امیدواریم مردم به توصیه‌های بهداشتی و سلامت توجه کنند تا بتوانیم از شّر ویروس منحوس کرونا به عنوان تهدید کننده جامعه و خانواده‌ها رهایی یابیم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر در این خصوص گفت: مهم ترین عامل افزایش تعداد مبتلایان در شهرستان خمیر، شرکت در جلسات عقد، عروسی، ترحیم و مراسم دورهمی خانوادگی است و به همین خاطر هر گونه برگزاری مراسم بدون کسب مجوز تا زمان عادی شدن شرایط و اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان ممنوع است و برگزار کنندگان این مراسمات به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

دکتر احمد چنگایی تصریح کرد: در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه های درمان به افراد مبتلا، خواهند شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------