در ایام عید نوروز جریان عادی آموزش در فضای مجازی تعطیل است



رضوان حکیم زاده ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای دوره ابتدایی برنامه خلاقانه «عید و هنر و داستان» را در نظر گرفته‌ایم که دانش آموزان عزیز می‌توانند در زمینه‌های نقاشی، عکاسی، داستان خوانی، فیلم به شکل مستند یا داستانی خلاقیت‌های خود را بروز دهند.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده در حاشیه دومین روز همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در شیراز گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که در استان فراهم شده امیدواریم بتوانیم در سال آینده به شکل موفقیت‌آمیزی سومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در استان فارس برگزار کنیم. 

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری این همایش فرصتی مناسبی را فراهم کرده تا صاحب نظران و اندیشمندان در سراسر کشور برای استفاده از تجارب آموزش در دوران کرونا و برنامه ریزی برای آینده آموزش در دوران پساکرونا دور هم جمع شوند. 

 

حکیم زاده افزود: خوشبختانه استقبال از همایش بسیار زیاد بوده و مشارکت علمی بالایی توسط اساتید دانشگاهی و همکارانمان در آموزش و پرورش صورت‌ گرفته و مباحث خوبی مطرح شده و گامی بسیار اساسی برای تصمیم گیری در دوران پساکرونا خواهد بود. 

 

وی با بیان اینکه در ایام عید نوروز جریان عادی آموزش در فضای مجازی تعطیل است گفت: معلمان و دانش آموزان عزیز مجبور نیستند فعالیت‌های عادی و روزمره را که در مدرسه انجام میدادند ادامه دهند. 

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دوره ابتدایی برنامه خلاقانه «عید و هنر و داستان» را در نظر گرفته‌ایم در حالی که در سال‌های گذشته تنها «عید و داستان» بود که داانش آموزان عزیز می‌توانند در زمینه‌های نقاشی، عکاسی، داستان خوانی، فیلم به شکل مستند یا داستانی خلاقیت‌های خود را بروز دهند. 

 

حکیم زاده ادامه داد: دانش آموزان عزیز می‌توانند در قالب موضوعاتی چون دلتنگی برای مدرسه، دنیای با کرونا، دنیای بدون کرونا، ترویج همدلی و مدرسه‌سازی آثار خلاقانه خود را ارسال کنند. 

 

وی با اشاره به اینکه تکالیفی به شکل سنتی برای ایام عید در نظر گرفته نشده است گفت: قرار نیست دانش آموزان تکالیف خاصی انجام دهند امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار خانواده‌ها در بستر فعالیت‌های داستانی و هنری خلاقیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند و آثارشان را بعد از تعطیلات به مدارس ارائه دهند. 

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه ارزیابی نهایی دانش آموزان گفت: ما در سال گذشته تجربه بسیار موفق از برگزاری حضوری برخی از آزمون‌ها داشتیم و امسال هم مصمم هستیم با هماهنگی با وزارت بهداشت ارزیابی حضوری را از میزان یادگیری دانش آموزان در دوره ابتدایی خصوصا در پایه‌های اول و دوم داشته باشیم. 

 

حکیم زاده با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در استان فارس و دستاوردهای خوب این استان در زمینه تدوین درسنامه‌های با کیفیت گفت: در این استان تلاش‌های خوبی در زمینه تدوین درسنامه‌های با کیفیت بسیار بالا برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای فن آوری، گوشی هوشمند و تب لت ندارند و در واقع اجازه ندادند جریان آموزش به هیچ وجه تعطیل شود. 

 

وی افزود: همچنین استان فارس برنامه منظمی برای ارزیابی و ارائه آموزش‌ها در مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی و عشایری که می‌توانیم از این تجربه موفق در سایر استان‌ها استفاده کنیم. 

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یکی از اهداف سفر به استان فارس را رونمایی از پوستر جشنواره هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی به میزبانی استان فارس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که در استان فراهم شده امیدواریم بتوانیم در سال آینده به شکل موفقیت‌آمیزی سومین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در استان فارس برگزار کنیم. 

 

حکیم زاده گفت: همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در واقع ارائه مجموعه آثاری است که در محور بحث تعلق به هویت ایران اسلامی جز برنامه‌های ماست و در دو بخش علمی و تجربی برگزار می‌شود. 

 

وی افزود: در بخش علمی با بررسی صاحب نظران و متخصصان موضوعی راجع به راهکارهایی صحبت می‌شود که بتوانیم تعلق هویت ایرانی اسلامی را از همان کودکی در وجود فرزندانمان نهادینه کنیم. 

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش تجربی نیز تجربیاتی که معلمان موفق ما در زمینه قصه، شعر، عکس و فیلم کوتاه داشته‌اند به نمایش گذاشته می‌شود و مجالی را فراهم می‌کند تا سایر مربیان در سراسر استان بتوانند از تجربه‌های ارزشمند این عزیزان استفاده کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------