افزایش ۴ برابری مصدومان چهارشنبه سوری در قزوین



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: طبق آخرین آمار رئیس مرکز اورژانس کشور، تعداد مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال در قزوین تا به امروز ۸۰ نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه قبل چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: در سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده در سطح جامعه، آمار مصدومان تا حدودی نزولی بود ولی امسال عادی انگاری های موجود نسبت به بیماری کرونا موجب افزایش مصدومان این حوادث شده است.

 

 مدیر کل مدیریت بحران استان در خصوص لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از چهارشنبه آخر سال، اظهار داشت: طبق آمار موجود، در سال های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۱۲ و ۴۴ نفر مصدوم ناشی از برنامه های چهارشنبه آخر سال در استان داشته ایم که در چند مورد، این مصدومان دچار قطع و نقص عضو شده‌اند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر با اقدامات کنترلی مسئولان امر و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به ویژه از طریق رسانه و فضای مجازی، شاهد کاهش چشمگیری در تعداد فوتی ها و مصدومان سوانح چهارشنبه سوری بوده ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 

مهدیخانی افزود:  علاوه بر تاکید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مثلث طلایی ماسک، فاصله اجتماعی و شستن دست ها، اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونا و اشغال بودن تخت های بیمارستانی و اورژانس، در صورت بروز تروما، سوانح و سوختگی، خدمات رسانی قطعا با مشکلاتی روبه رو خواهد بود.

 

 وی گفت: امیدواریم هم استانی های عزیز به ویژه والدین گرامی نظارت کاملی بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و از خرید، تهیه و ساخت ادوات و مواد منفجره خطرناک توسط آنها جلوگیری کنند.

 

مهدیخانی افزود: همچنین خروج از منزل در شب چهارشنبه آخر سال محدود شود تا آمار سوانح کاهش یابد و هم استانی های عزیز با سلامت کامل به استقبال سال نو بروند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------