جریمه تردد در شهر‌های قرمز ۱ میلیون و شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سردار هادیانفر گفت: مردم در فروردین سال آینده با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا، از انجام سفر‌های نوروزی پرهیز کنند. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک صبح امروز با محوریت پرهیز از سفر، ایمنی در سلامت با حضور سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا برگزار شد.

 

محمد کاظمی معاون وزیر آموزش و پرورش در این همایش اظهار کرد: نیروهای پلیس راهور برای آرامش روحی ما در طول سال تلاش و فعالیت می‌کنند. اعتلای فرهنگ ترافیک صرفا در سفر‌های برون شهری نیست؛ بلکه بخشی از سفر‌های درون شهری ما را نیز در بر می‌گیرد، عرصه ترافیک یکی از عرصه‌های مهم خدمت به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه ترافیک و‌ رعایت قوانین در فضای عمومی جامعه تجلی پایبندی مردم به مقررات کشور است، بیان کرد: تمام امکانات خود را در بستر فضای مجازی و شبکه شاد در اختیار آموزش‌های فرهنگ‌ ترافیک قرار می‌دهیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۵۰ اردوگاه مهم در سطح کشور داریم و آماده هستیم شهرک‌های آموزشی را برای آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان قرار دهیم.

 

همچنین در ادامه این همایش سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: ما در سال ۹۸ و ۹۹ شاهد کاهش تصادفات و جانباختگان تصادفات رانندگی بودیم.

 

وی با اشاره به نقش همیاران پلیس و بازرسان نامحسوس در کاهش آمار تصادفات و تخلفات رانندگی گفت: وجود همیاران پلیس ۱۸ درصد تخلفات رانندگی را کاهش داده است.

 

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه استفاده صحیح از وسایل نقلیه در کاهش تصادفات رانندگی بسیار موثر است، گفت: ما در فروردین ماه امسال، ۶۵ درصد کاهش تردد داشتیم، امیدواریم در فروردین سال آینده نیز مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا، از انجام سفر‌های نوروزی پرهیز کنند.

 

همچنین سردار هادیانفر گفت: ۹ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، مقرر شد در مبادی ورودی شهر‌های قرمز و نارنجی که منع تردد وجود دارد، جریمه تردد در شهر‌های قرمز ۱ میلیون تومان و شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان اعمال شود.

 

تاکید ما پرهیز از سفر‌های نوروزی است، کماکان تردد شبانه در شهر‌ها از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد ممنوع است، ۹۱ درصد شهر‌ها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------