رگبار باران و رعدوبرق در ۱۹ استان کشور



هواشناسی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه در ۱۹ استان کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، از وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و افزایش دما در این مناطق خبر داد. 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور در برخی نقاط استان‌های لرستان،کرمانشاه، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در سواحل خزر بارش پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه جمعه (۱۳ فروردین) در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش خواهیم داشت، ادامه داد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین) در جنوب غرب کشور احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

 

به گفته وی، فردا و جمعه (۱۲ و ۱۳ فروردین) وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل باعث افزایش دما در این مناطق می‌شود.

 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه (۱۳ و ۱۴ فروردین) افزایش دما در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز شنبه (۱۴ فروردین) به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخ خواهد داد. همچنین دریای خزر روز شنبه (۱۴ فروردین) مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار باران و وزش باد و احتمال رعدوبرق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۳ فروردین) نیمه ابری تا ابری ورگبار باران همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------