وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور(1400.03.26)



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد. 

به  گزارش  ایسنا؛ صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز (۲۶ خرداد) در برخی مناطق گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: طی فردا (۲۷ خرداد) در برخی نقاط گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ‌ می‌دهد.

 

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۲۸ خرداد) در برخی نقاط سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست، اظهارکرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

 

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از امروز تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) در برخی نقاط شرق و جنوب شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از امروز تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) نیز در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این‌رو در برخی از این نقاط احتمال خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

 

ضیاییان در ادامه گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج خواهد بود و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۸ و ۲۹ خرداد) نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۸ خرداد) نیز صاف در بعضی ساعات وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------