بارش برف و باران در بیشتر نقاط / ورود سامانه بارشی جدید به کشور(1400.09.28)



هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان این که طی امروز (۲۸آذرماه) در بیشترنقاط کشور بارش برف و باران پیش بینی می‌شود، از ورود سامانه بارشی جدید در روز چهارشنبه (۱دی) به کشور خبرداد. 

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه (۲۹آذر) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، استان‌های قم و مرکزی، شمال غرب فارس، شمال بوشهر و برخی مناطق اصفهان بارش رخ می‌دهد.

 

وی در ادامه گفت: دوشنبه(۲۹آذر) در شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق و جنوب لرستان، غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه شنبه(۳۰آذر)، علاوه بر این مناطق در امتداد البرز شرقی در برخی نقاط استان‌های مازندران، گلستان و سمنان و در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و به‌تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

 

 وی در ادامه گفت: چهارشنبه(۱دی) با ورود سامانه جدیدی به شمال غرب کشور، بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور دوباره آغاز خواهد شد همچنین در اوایل شب با شمالی شدن جریان روی دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش باران و کاهش نسبی دما شروع می‌شود.

 

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۲ دی) در برخی مناطق شمال غرب بارش برف و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در مناطق کوهستانی امتداد البرز بارش برف رخ می دهد.

 

وی افزود: طی پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست. از یکشنبه (۲۸آذر) تا سه شنبه (۳۰آذر)، غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۱دی) و پنجشنبه (۲دی) دریای خزر مواج می‌شود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹آذر) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج ابری و اواخر وقت بارش باران و وزش باد و با حداقل دمای۴ و حداکثر دمای۱۴ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۳۰آذر) ابری، همراه با وزش باد و بارش باران با حداقل دمای۶ و حداکثر دمای۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸و ۲۹ آذرماه) بندرعباس با دمای۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین وتبریز با  دمای ۶ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------