هشدار پلیس راهور درمورد یخ‌زدگی اکثر جاده‌ها طی ۳ روز آینده



 سازمان هواشناسی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
پلیس راهور با اشاره به بارش شدید باران و برف در اکثر جاده‌های کشور و افزایش خطر لغزندگی و یخ‌زدگی، نسبت به تردد در این محورها هشدار داد. 

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام پلیس راهور، برابر اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز(چهارشنبه) تا پایان روز یکشنبه ۱۲ دی ماه بارش شدید باران، برف جاده های اکثر استانهای کشور بجز استانهای شمالی و شمال غربی را در بر می گیرد و بر این اساس شرایط بسیار متفاوتی را در این چند روز در جاده های کشور ایجاد می کند.

 

بارندگی ها بصورت برف و باران باعث افزایش خطر  لغزندگی و یخزدگی در جاده ها می شود خطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت نیز بیشتر خواهد شد. در این زمان برای رانندگی در چنین جاده ای باید از سرعت معمول و همیشگی کاسته شود.

 

بر اساس اعلام پلیس راهور، متاسفانه در ایام بارندگی های هفته گذشته شاهد وقوع تصادفات ناگواری در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بودیم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و اتخاذ سرعت مطمئنه بود.

 

اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است.

 

در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی نمایند.

 

همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده ای در این فصل از الزامات سفر است و راننده باید در شرایط برفی آمادگی بستن زنجیر چرخ را داشته باشد. 

 

اطمینان از آماده بکار بودن خودرو در شرایط پیش گفته، سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------