جمعیت جهان به 7.8 میلیارد نفر رسید



 جمعیت جهان ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
در 3 دهه آینده بیش از نیمی از افزایش جمعیت جهان تنها در 8 کشور متمرکز خواهد بود و در برخی کشورها نیز جمعیت تا بیش از 20 درصد کاهش خواهد یافت. 

جمعیت جهان در ابتدای سال 2022 به بیش از 7.8 میلیارد نفر رسیده است.

 

به گزارش عصرایران، بر اساس ارقام "اداره سرشماری ایالات متحده"، جمعیت جهان در پایان سال 2021، با رشد 0.9 درصدی 74 میلیون نفر افزایش یافته و به رقم 7.8 میلیارد نفر رسیده است.

 

بر اساس اعلام اداره سرشماری آمریکا در سال 2022 در هر ثانیه 4.3 تولد و 2 مرگ در جهان پیش بینی می شود.

 

در حالی که چین با یک میلیارد و 439 میلیون و 323 هزار نفر بیشترین جمعیت جهان را دارد، هند با یک میلیارد و 380 میلیون و 4 هزار نفر جمعیت در جایگاه دوم است.

 

با این حال، هند در سال 2025 به مقام اول خواهد رسید و از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان پیشی خواهد گرفت. ایالات متحده آمریکا در رتبه سوم جمعیتی جهان قرار دارد.

 

جمعیت ایالات متحده آمریکا در سال 2021 با افزایش 707 هزار نفری به 332.4 میلیون نفر رسید و رشد سالانه جمعیت در این کشور 0.2 درصد است.

  

با توجه به آمار تولد، مرگ و مهاجرت بین المللی انتظار می رود جمعیت ایالات متحده در سال 2022، هر 40 ثانیه یک نفر افزایش یابد.

 

علاوه بر اینکه انتظار می رود در سال آینده هر 9 ثانیه یک تولد و هر 11 ثانیه یک مرگ در ایالات متحده رخ دهد، انتظار می رود که هر 130 ثانیه یک مهاجر بین المللی به جمعیت این کشور بپیوندد.

 

پیش بینی می شود جمعیت جهان تا سال 2100 به روند صعودی خود ادامه دهد و به حدود 11 میلیارد نفر برسد و پس از آن به سیر نزولی بیفتد.

 

بر اساس ارقام سازمان ملل متحد، جمعیت جهان تا سال 2100 همچنان رو به افزایش خواهد بود، اما این افزایش در مناطق کمتری رخ خواهد داد. انتظار می رود بیش از نیمی از افزایش جمعیت جهان در 30 سال آینده فقط در 8 کشور متمرکز شوند. انتظار می رود این کشورها جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، نیجریه، پاکستان، تانزانیا و ایالات متحده آمریکا باشند.

 

عکس آرشیوی/2011/ آسوشیتدپرس

 جمعیت جهان ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

باز هم طبق آمار سازمان ملل، بلغارستان، لتونی، لیتوانی و اوکراین از جمله کشورهایی هستند که جمعیت آنها طی همین مدت بیش از 20 درصد کاهش می یابد.

 

ایران نیز از جمله کشورهایی است که طی 3 دهه آینده با خطر پیری و کاهش جمعیت روبروست.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------