رییس شورای شهر تهران موضوع اتوبوس‌خوابی را «مبحث حاشیه‌ای» خواند



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اتوبوس خوابی در پایتخت گفت: اینها بحث‌های حاشیه‌ای است و نمی خواهم به اینها بپردازم. قاعدتا اجازه چنین کارهایی را نباید داد اما کسی که در اتوبوس خوابش برد کاری نمی‌شود کرد. 

به گزارش ایلنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه ظاهراً مشکل مترو تهران حل شده و رئیس جمهور گفته آمد از مترو تهران تجهیزات به قم داده شود اظهار کرد: ما در انتظار این احکام هستیم و انشالله که عملی شود و آنچه که قرار است داده شود، عملیاتی شود. اما الان چون هنوز اجرائی نشده با قطعیت نمی‌توانم بگویم. اما قطعا از آقای رئیس جمهور انتظاراتی فراتر نیز داریم که عملیاتی شود.

 

او در واکنش به اینکه آیا تهران تجهیزاتی دارد که به قم بدهد، گفت: این کمک آنچنانی نیست برای مثال تجهیزاتی که گفتند به شهرهای دیگر هم داده اند. برای مثال واگن را می برند تست می کنند و بر می گردانند نه اینکه بخواهد کمک کند چرا که تهران به شدت منتظر تجهیزات برای مترو است و انشالله تهیه شود و اگر تهیه شود بله در اینصورت می توانیم به شهرهای دیگر نیز کمک کنیم.

 

او ادامه داد: اما در شرایط کنونی که مترو در شرایط بسیار ناجور و سختی است چنین کمک های عملی نیست اما قرض دادن و گرفتن بحث دیگری است.

 

چمران در واکنش به اینکه ۵ هزار میلیارد بودجه ای که برای حمل و نقل در نظر گرفته شده محقق می شود یا خیر گفت: هنوز در جایی رسمی نمی بینیم و باید در بودجه دولت باشد که چنین چیزی نیست و بعید می دانم مجلس هم چنین کمک بزرگی بکند. ما تلاش خود را می کنیم اما کار بسیار سختی است

 

رئیس شورای شهر گفت: هنوز تصمیمی در مجلس گرفته نشده چرا که نمایندگان پیشنهادات خود را دادند و کمیسیون ها در حال بررسی هستند و امیدواریم از کمیسیون ها پیشنهادات خوبی به کمیسیون تلفیق برود.

 

او در پاسخ به اینکه امکان بازنگری در بودجه دولت است گفت: امکان بازنگری است اما تلاش دولت و مجلس این است که سقف بودجه حفظ شود و به همین دلیل کار ما سخت می شود. مگر اینکه مجلس تدبیری کند و از جاهایی که به نظر می آید می توانند کم کنند اختصاص دهند، چرا که هیچ وزارتخانه ای حاضر نیست بودجه خود را کاهش دهد  اما ما فکر می کنیم بودجه مترو از بودجه بسیاری از جاها واجب تر است  و به همین دلیل باید تلاش کنیم.

 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که تاثیر حضور آقای زاکانی در هیات دولت چه بوده است گفت: خیلی از مسائلی که الان مطرح است در هیات دولت مطرح شده و بیشتر از اینها نیز بوده است. خیلی از آنها در هیات دولت اصلاح شده و چند مورد را نیز قول دادند که اصلاح کنند اما متاسفانه نشد. ایشان درباره هرکدام از مواردی که بحث شد دفاع کردند و توضیح دادند و خیلی ها اصلاح شده است.

 

چمران همچنین در واکنش به اتوبوس خوابی در تهران گفت: اینها بحث های حاشیه ای است و نمی خواهم به اینها بپردازم. قاعدتا اجازه چنین کارهایی را نباید داد اما کسی که در اتوبوس خوابش برد کاری نمی شود کرد.

 

او درباره خرید و فروش جای پارکینگ و مسئولیت رسیدگی به آن گفت: قاعدتا به راهنمایی و رانندگی باز می گردد و البته شهرداری نیز در این زمینه بدون مسئولیت نیست و باید با همدیگر فکر کنند. اینها موارد موردی است و کسانی که از شهرستان می آیند و شب در تهران دم دروازه ها گروهی می خوابند و نظایر اینها وجود دارد و باید ساماندهی و درست شود و دستگاه هایی که دخیل هستند باید آنرا درست کنند.‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------