سخت کردن طلاق توافقی منجر به افزایش بحران‌های خانواده می‌شود



 طلاق توافقی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
یک حقوقدان با تاکید بر این‌که سخت کردن طلاق توافقی نه تنها کمکی به بقای خانواده نمی‌کند بلکه به افزایش بحران‌های خانواده منجر می‌شود گفت:‌ افزایش مسئله طلاق ناشی از بحران‌های اجتماعی است، به همین دلیل باید نگاه عمیق‌تری به این مسائل داشت و برنامه‌ریزی‌ های کارشناسانه‌ای برای آن تدوین کرد.

کامبیز نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا و در واکنش به صحبت اخیر رئیس جمهور که «طلاق توافقی باید اصلاح شود و به سهولت انجام نشود» گفت: متاسفانه مساله طلاق در سطوح حاکمیتی عمیق و کارشناسانه دیده نمی‌شود. به هرحال طلاق در جامعه اثرات نامناسبی می‌گذارد اما باید به این نکته هم توجه کنیم که خانواده بحران‌زده هم در جامعه و هم در بین اعضای آن خانواده اثرات بدی دارد. وقتی روابط زوجین غیرقابل تحمل می‌شود هم زن و مرد و هم فرزندانشان دچار آسیب‌های متعدد روحی و روانی می‌شوند و گاهی اوقات ممکن است خطرات جانی هم داشته باشد.

 

وی با بیان این‌که وقتی که دو انسان عاقل و بالغ با بررسی وضعیت خود به توافق برای طلاق می‌رسند نمی‌توانیم فهم و درک آن‌ها را نادیده بگیریم گفت: نتیجه سخت کردن طلاق توافقی کاهش طلاق نیست بلکه افزایش بحران‌ها و آسیب‌های خانواده بحران‌زده است و این به زیان جامعه است.

 

نوروزی اضافه کرد: اگر انجام طلاق توافقی نیز دشوار شود ممکن است یکی از زوجین اقدام به طرح دعوای طلاق کند که به آن «طلاق ترافعی» می‌گویند که اولا روند آن طولانی است ثانیا کشمکش‌های بین دو طرف خیلی زیاد است. در واقع زوجین در جریان یک دعوای پرتنش یکی دو ساله قرار می‌گیرند که این هم آسیب‌زا است.

 

این حقوقدان با تاکید بر این‌که سخت کردن طلاق توافقی نه تنها کمکی به بقای خانواده نمی‌کند بلکه به افزایش بحران‌های خانواده منجر می‌شود بیان کرد: بحث‌های زیادی برای برنامه‌ریزی جهت کاهش طلاق مطرح می‌شود اما رسیدن به این هدف با این شیوه‌ها ممکن نیست. مسئله این است که انواع بحران‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به طور طبیعی بر افراد جامعه اثر می‌گذارد و موجب آسیب‌های روحی و روانی مردم می‌شود. افزایش مسئله طلاق ناشی از بحران‌های اجتماعی است به همین دلیل باید نگاه عمیق‌تری به این مسائل داشت و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه‌ای برای آن تدوین کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------