طرح خرید خدمت سربازی از دستور خارج شد



 خرید خدمت سربازی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: طرح این کمیسیون درباره خرید خدمت سربازی بر اساس اخطار قانون اساسی و به دلیل ایجاد بی عدالتی، از دستور خارج شد.

 به گزارش شبکه خبر، آقای سیدمحسن دهنوی افزود: در جلسه امروز کمیسیون به طرح خرید خدمت سربازی اخطار قانون اساسی داده شد که رئیس جلسه اخطار را وارد دانست و نمایندگان نیز این طرح را به دلیل ارقام بالای خرید خدمت سربازی، ناقض عدالت و عامل ایجاد تبعیض دانستند.

 

وی گفت: برای رفع این مسئله پیشنهاد جایگزینی را به کمیسیون تلفیق در جهت تشویق به فرزندآوری و حمایت از سیاست‌های خانواده ارائه دادیم که مصوب شد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه افزود: بر اساس این مصوبه متاهلانی که بیش از ۳۰ سال سن و دو فرزند یا بیشتر دارند به صورت رایگان از خدمت معاف می‌شوند.

 

آقای دهنوی گفت: برای متاهلانی که یک فرزند دارند نیز پیشنهادی ارائه کردیم که رای نیاورد البته در آینده در جلساتی دیگر یا صحن علنی پیشنهاد‌هایی در این زمینه داده می‌شود.

وی افزود: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سرباز‌ها به میزان ۶۰ درصد حداقل دریافتی یک نیروی کار رسمی پایور است.

 

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه در سال ۹۹ حقوق دریافتی سرباز‌های مجرد ۳۰۰ هزار تومان و امسال یک میلیون و ۵۰ هزار تومان بود، گفت: سال آینده یک سرباز مجرد حداقل سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و یک سرباز متاهل حداقل ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

 

آقای دهنوی افزود: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم دو سال سنوات خدمتی سرباز‌ها جزو سنوات اشتغال به کار آن‌ها در سنوات بیمه‌ای محسوب شود که در حال بررسی است.

 

وی گفت: خرید خدمت برای مشمولان خارج از کشور در حوزه خرید خدمت سربازی محسوب می‌شود، اما در حال بحث درباره آن هستیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------