پیش‌بینی وضعیت هوا؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تهران شاید بارانی(1400.11.13)



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه امروز(۱۳ بهمن‌ماه) در کشور، آسمانی آفتابی و جوی آرام حاکم است، از ورود سامانه بارشی جدید از جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز(۱۳ بهمن‌ماه) در کشور آسمانی آفتابی و جوی آرام حاکم است و در جنوب شرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: پنجشنبه (۱۴ بهمن ماه) هم جوی پایدار و آرام را در کشور شاهد خواهیم بود و اواخر وقت در نوار مرزی کردستان و نوار مرزی جنوبی آذربایجان غربی با نفوذ تدریجی ناپایداری جوی، بارش رخ می‌دهد . جمعه (۱۵ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از غرب زاگرس مرکزی و شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) علاوه براین مناطق، با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، در سواحل شمالی نیز بارش آغاز می‌شود سپس در شمال شرق و برخی از نقاط شرق و نواحی مرکزی کشور نیز بارش رخ خواهد داد و یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) در نیمه جنوبی اردبیل و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و در مناطقی از شمال شرق کشور بارش رخ می‌دهد.

 

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و پنجشنبه (۱۴ بهمن‌ماه) شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شوند. دریای خزر روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) مواج خواهد شد و بعد از ظهر چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) تا ظهر جمعه(۱۵ بهمن‌ماه) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۴ بهمن ماه) کمی وغبارمحلی و از بعداز ظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۱۵ بهمن ماه) نیمه ابری ودر بعد از ظهر ابری و گاهی بارش باران و وزش باد  با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۳ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتیگراد و فردا (۱۴ بهمن‌ماه) شهرکرد و سنندج و همدان با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۳ و۱۴ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ و۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------