حیدری: افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده است



 حقوق سربازان,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تأکید کرد که مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده است و در صورت تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان در سال ۱۴۰۱ اجرا می شود.

شهریار حیدری در گفت وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر منتفی شدن افزایش حقوق سربازان در سال آینده گفت: حقوق سربازان از محل تبصره ۷ بودجه تأمین می شود لذا ربطی به موضوع خرید سربازی ندارد که برخی می گویند به دلیل لغو شدن مصوبه قبلی تلفیق برای خرید سربازی به دنبال آن افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی می شود.

 

وی تأکید کرد: بر این اساس حقوق سربازان در سال آینده طبق مصوبه مجلس افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوعی است که ستاد کل نیروهای مسلح هم با آن موافق بوده و حتی بر ضرورت آن تأکید داشت.

 

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره کارت معافیت رایگان برای سربازان متأهل با ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند گفت: ستاد کل درباره خرید خدمت سربازی مخالفت کرد که دلیل آن سواستفاده از این مصوبه بود. بعد از آن کمیسیون تلفیق تصویب کرد که سربازان مشمول با ۳۰ سال سن و دو فرزند به صورت رایگان کارت معافیت دریافت کنند. در این باره اشکالاتی وجود دارد ولی قرار شد که به مدت یک سال اجرایی شود تا باعث سوءاستفاده نشده و درعین حال هم آیین نامه آن توسط دولت و ستاد کل نوشته شده و در آن چارچوب اجرایی شود.

 

حیدری یادآور شد که اجرای این موارد یعنی افزایش حقوق سربازان و اعطای کارت معافیت رایگان برای سربازان با ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند منوط به تصویب در صحن علنی و تأیید شورای نگهبان است که در این صورت برای سال ۱۴۰۱ اجرا می شود.

 

به گزارش ایسنا، چندی قبل کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سربازان در سال آینده را تصویب کرد که در توضیح این مصوبه محسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: حداقل حقوق سربازان در سال آتی به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید. حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۵ میلیون تومان خواهد شد.به طور میانگین، حقوق سربازان نسبت به امسال ۳ برابر می‌شود تا بخشی از آلام این عزیزان التیام یابد لذا حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد یک پایور، سربازان مجرد عملیاتی معادل ۷۵ درصد یک پایور و سربازان متاهل معادل ۹۰ درصد یک پایور خواهد شد.

 

‏وی ادامه داد: پارسال، متوسط حقوق سربازان ۳۰۰ هزار تومان بود؛ این رقم امسال به ۱.۵ میلیون تومان رسید و سال بعد بالای ۳.۵ میلیون تومان خواهد شد. در سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کم‌تر از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------