کیفرخواست متهم پرونده شهید رنجبر صادر شد



قتل شهید سرهنگ دوم رنجبر ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
پس از گذشت ١٠ روز از وقوع حادثه قتل شهید سرهنگ دوم رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد، رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفر خواست این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز خبر داد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی صبح یکشنبه ۲۶ بهمن با بیان اینکه اتهامات وارده به متهم مباشرت در قتل شهید علی اکبر رنجبر، سرقت اسلحه سازمانی مرحوم و ایراد ضرب و جرح عمدی به سرباز وظیفه است، به خبرنگاران گفت: پس از تکمیل تحقیقات و روند مصرّح در قانون آئین دادرسی کیفری  صبح امروز پرونده مذکور با صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال شد.

 

رئیس دستگاه قضا در استان فارس با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب اجازه ندادیم حواشی و جو سازی‌ها در روند تحقیقات پرونده تأثیر داشته باشد، گفت: تحقیقات و تکمیل روند قانونی در دادسرا به صورت شبانه روزی و به  قید فوریت و البته دقت بالا انجام شد.

 

وی از تعیین وقت رسیدگی دادگاه در سریع ترین زمان ممکن با رعایت موازین شرعی و قانونی خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که این دادگاه ظرف روزهای آتی برگزار شود.

 

احتمال علنی بودن دادگاه

 

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین افزود: در صورت وجود نداشتن موانع قانونی دادگاه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است پس از شکل گیری درگیری منجر به قتل سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر در شامگاه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ متهم در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر و برای انجام روند قانونی و تعیین مجازات به مقامات قضایی استان تحویل شده است.

 

به گزارش ایسنا، روستای بیدزرد در ٢٠ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------