اعلام آخرین تصمیمات تخصیص برای رتبه‌بندی معلمان



 رتبه‌بندی معلمان ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رحیم زارع با اشاره به مصوبه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون تلفیق در مصوبه ای مبلغ  ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان در سال آینده اختصاص داد.

 

هم‌چنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان از تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و معلمان مبتنی بر پنج سطح رتبه‌ای که در این قانون لحاظ شده از گزاره‌های اعتباری و مالی رتبه‌بندی بهره مند می‌شوند.

 

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع رتبه‌بندی در حال چکش‌کاری است و هنوز خروجی نهایی این اصلاحات روی لایحه مشخص نشده است.

 

حاجی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای این لایحه شامل همه معلمان می‌شود یا گروهی خاص، گفت: این لایحه شامل همه معلمان است و استثنایی در خصوص آن وجود ندارد. مساله اصلی اما ضرورت بررسی تخصصی موضوع و پرهیز از رویکردهای هیجانی و احساسی است.

 

با توجه به اینکه این قانون، قرار است در دورنمای آینده، وضعیت معلمان کشور را از نقطه نظر، سطح، توانایی و تخصص مشخص کند، ضروری است، نهایت دقت و نکته سنجی در خصوص آن اعمال شود تا در آینده مشکلی پیش روی فعالیت‌های معلمان کشور ایجاد نشود.

 

وضعیت نامشخص طرح رتبه‌بندی معلمان

 

چندی پیش یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: رییس جمهور، رییس مجلس و شورای نگهبان با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان مخالفتی ندارند.

 

به گفته نوری تقریباً در هر جلسه هیأت دولت، نظام رتبه‌بندی طرح می‌شود؛ این طرح باید همراه با سند تحول بنیادین اجرایی و عملیاتی شود، زیرا با هدف رشد صلاحیت حرفه‌ای معلمان تنظیم شده تا کیفیت آموزش و جایگاه نظام آموزشی ارتقا یابد.

 

به گفته وزیر آموزش و پرورش مذاکرات با دولت در حال حاضر ادامه دارد تا بودجه لازم برای رتبه‌بندی معلمان در سال آینده به طور کامل تأمین شود.

 

وزیر آموزش و پرورش از معلمان خواست در طرح مطالبات خود از شیوه‌های برهان و استدلال بهره بگیرند و به مسیر‌های مورد اراده دشمنان، سوق داده نشوند.

 

او می گوید: درباره مشکلاتی چون بیمه تکمیلی، سرانه مدارس و معوقه بازنشستگی همکاران رایزنی‌های لازم انجام گرفته و تلاش می‌کنیم این مشکلات را نیز از سر راه آموزش و پرورش برداریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------