باغ‌وحش‌های کشور ممیزی و رتبه‌بندی می‌شوند



حیات وحش  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: برای ارتقای استانداردهای محیط زیستی مجموعه‌های نگهداری و مراقبت از حیات وحش کشور، برنامه ریزی شده و باغ وحش‌ها در آینده نزدیک ممیزی و رتبه بندی می‌شوند.

به  گزارش ایرنا ؛ رضا فرجی در بازدید از دهکده طبیعت باراجین قزوین، افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در دهکده طبیعت قزوین ایجاد شده ولی باید مدیران این مجموعه، ضوابط و دستورالعمل های محیط زیستی ناظر بر فعالیت باغ وحش ها را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.

 

در ادامه این بازدید، زیرساخت های دهکده طبیعت باراجین قزوین، طرح های در دست اجرا، وضعیت نگهداری و مراقبت از گونه های جانوری وحشی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و مسائل و مشکلات مجموعه باغ وحش باراجین از نزدیک بررسی شد.

 

در این بازدید، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست، مهران شنتیائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و تعدادی از مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشتند.

 

دهکده طبیعت قزوین واقع در هشت کیلومتری شمال این شهر که با هدف توسعه گردشگری و ایجاد یک سایت آموزشی و تحقیقاتی در زمینه حیات وحش از سوی شهرداری قزوین راه اندازی شده، یکی از زیست بوم های نمونه کشور به شمار می رود و در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد ایران معرفی شده بود و از تفرجگاه های مهم کشور محسوب می شود.

 

در هفته های اخیر تلف شدن یک توله شیر در اثر حمله شیری دیگر و همچنین تلف شدن یک گوزن در دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین خبرساز شده که برخی رسانه ها مداخلات غیرکارشناسی در امور دهکده طبیعت و تحولات مدیریتی را از جمله دلایل بروز این اتفاقات دانسته و در ادامه دوستداران حیات وحش نیز نسبت به تکرار این حوادث ابراز نگرانی کردند.

 

در حال حاضر بالغ بر ۶۰۰ نوع از ۷۸ گونه جانوری وحشی از پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان و ماهی ها در این مجموعه نگهداری می شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------