برخورد با فروش آنلاین موادمحترقه/هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداران چهارشنبه سوری



 فروش آنلاین موادمحترقه,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس فتای پایتخت از برخورد با خرید و فروش آنلاین موادمحترقه در فضای مجازی خبر داد و در عین حال نیز گفت که عمده فروشندگان موادمحترقه در این فضا کلاهبردار هستند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفتگو با ایسنا، درباره تمهیدات پلیس فتا درباره چهارشنبه سوری گفت: پلیس فتا در این زمینه از مدت‌ها قبل اقدامات خود را آغاز کرده و در چند شاخه فعالیت خود را برای برخورد با اقدامات مجرمانه انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه برابر قوانین و مقررات خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی جرم و ممنوع است، گفت: از این رو پلیس با افرادی که اقدام به فروش موادمحترقه در این فضا کرده یا ساخت و نحوه استفاده از آن را آموزش دهند برخورد خواهدکرد.

 

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش آنلاین موادمحترقه نیز گفت: از سوی دیگر شهروندان نیز باید هوشیار باشند و فریب این افراد را نخورند، عمده افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای خرید وفروش موادمحترقه کرده اند، کلاهبردار بوده و پس از دریافت پول یا جنسی را به مشتری تحویل نمی‌دهند یا علاوه بر آن با استفاده از درگاه‌های فیشینگ اطلاعات حساب بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به برداشت غیر مجاز از آن خواهند کرد.

 

معظمی گودرزی با بیان اینکه مخاطب عمده این دسته از کلاهبرداران کودکان و نوجوانان هستند، گفت: این افراد حتی ممکن است این افراد را تحریک به استفاده بدون اجازه از کارت بانکی والدین یا اقوام خود کرده و از این طریق و با سوءاستفاده از اطلاعات کم آنان در مورد خرید‌های آنلاین از آنان کلاهبرداری کنند.

 

به گفته وی، برخی از این افراد طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند و عده‌ای نیز بعد از دریافت وجه کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آن‌ها نیستند.

 

وی از شهروندان و به خصوص والدین خواست که بر این موارد دقت و نظارت کافی داشته و به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغاتی را نخوردند. همچنین در صورت مشاهده چنین موارد مجرمانه ای، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------