خودروهای رانندگان هنجارشکن در چهارشنبه آخر سال توقیف می‌شود



 چهارشنبه سوری ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مشهد گفت: خودروها و موتورسیکلتهای رانندگان و راکبان متخلف و هنجارشکن در چهارشنبه آخر سال، توقیف می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز نیز توقیف خواهد بود.

سید هادی شریعت‌یار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حرکات نمایشی با خودرو و موتورسیکلت و هر رفتار هنجارشکنانه مخالف قوانین راهنمایی و رانندگی در شب چهارشنبه آخر سال از طریق دوربین‌های نظارتی و پلیس شناسایی می شود و خودروها تا پایان تعطیلات نوروز توقیف خواهند بود.

 

وی اضافه کرد: پلاک خودروهای متخلفی نیز که در شب چهارشنبه پایان سال تخلف داشته اند اما از چشم پلیس دورمانده باشند از طریق دوربینهای نظارتی ثبت و در اولین ترددها، توسط پلیس توقیف خواهد شد.

 

معاون دادستان مشهد گفت: از هرگونه شادی مشروع در چارچوب قانون حمایت می شود و شهروندان اگر همراهی لازم در عدم استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و رفتارهای آسیب زا داشته باشند، سنت قدیمی چهارشنبه آخر سال در قالب نورافشانی، جشن‌های مجاز و مطابق عرف توسط شهرداری‌ها و سایر نهادهای فرهنگی انجام خواهد شد.

 

شریعت یار افزود: طی چند سال اخیر در مشهد خوشبختانه با روند کاهشی حوادث، خسارات و دستگیرشدگان مربوط به چهارشنبه آخر سال رو به رو هستیم و مردم، رسانه ها و مسوولان همکاری و همیاری خوبی در این زمینه دارند.

 

وی تاکید کرد: تا نهادینه شدن فرهنگ عدم استفاده از مواد محترقه به شهروندان توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان در چهارشنبه آخر سال در خانه‌هایشان بمانند.

 

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۴ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری سال ۱۳۹۹ در استان خراسان رضوی دچار سوختگی و مصدومیت شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------