سفر بدون مجوز شهردار تهران



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

سفر شهردار تهران به تاجیکستان برای اعضای شورای شهر تهران سوال‌‌‌برانگیز شد. روز گذشته مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر شهردار به تاجیکستان گفت: در این باره نامه‌‌‌ای نوشته بودند که اجازه بگیرند؛ ما دیشب این نامه را پیدا کردیم، اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند که دیگر فایده نداشت. وی گفت: نامه دیر رسیده، اما به صورت شفاهی این موضوع را مطرح کردند. دوستان از این سفر اطلاع داشتند، اما این اطلاع رسمی نبوده است.

 

اطلاع‌‌‌رسانی غیررسمی درباره سفر شهردار تهران به تاجیکستان در حالی صورت گرفته که به گفته چمران، برابر قانون هر یک از شهرداران در هر جای کشور، قصد سفر به هر کشوری را داشته باشند، باید برابر قانون با اطلاع و موافقت رسمی شورای شهر این سفر صورت بگیرد. در واقع توضیحات رئیس شورای شهر تهران نشان می‌دهد مجوز رسمی برای این سفر از ناحیه شورای شهر صادر نشده بود. حضور شهردار تهران و هیات همراه در تاجیکستان که به منظور شرکت در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی صورت گرفت، همزمان با ایامی بود که ترافیک در تهران به بحران تبدیل شد و زمان سفر در یکی از روزهای پرترافیک اخیر به سه تا پنج برابر زمان متعارف افزایش پیدا کرد.

 

مهدی اقراریان، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز دیروز در صحن شورای شهر با اشاره به اینکه حضور موثر شهردار در این قبیل سفرها با هدف ایفای نقش در زمینه دیپلماسی شهری لازم است، در عین حال گفت: سوال این است که چه ضرورتی برای همراهی برخی افراد در این سفر با وی وجود داشته است؟

 

اقراریان با بیان اینکه دلیل این سفر برای شورای شهر یا حداقل برای بخشی از اعضای شورای شهر شفاف نیست، درخواست کرد علیرضا زاکانی شهردار تهران گزارشی را از سفر خود به تاجیکستان به شورای شهر ارائه کند.

 

وی گفت: گزارش سفر یکی از مدیران شهرداری به دبی نیز به شورای شهر رسید که در تماس تلفنی با ایشان، گفتند با پول شخصی به این سفر رفته‌‌‌اند، اما ظاهرا در فرودگاه تعدادی از همکارانشان نیز حضور داشتند که قرار شد این موضوع را بررسی کنند و به شورا خبر دهند.

 

رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد که از شهردار تهران درخواست کرده برای ادای توضیحات درباره سفر اخیر خود به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان گزارش مکتوبی ارائه کند یا در صحن شورای شهر حضور پیدا کند. مساله سفر خارجی اخیر سکان‌‌‌دار اداره تهران سبب شد برخی اعضای شورای شهر برای چندمین بار در ماه‌‌‌های اخیر موضوع به‌‌‌روز نشدن سامانه شفافیت را نیز تذکر دهند؛ سامانه‌‌‌ای که یکی از بخش‌‌‌های اصلی آن اطلاعات مربوط به سفرهای خارجی مدیران شهری است اما این بخش از سال ۹۸ تاکنون به‌‌‌روزرسانی نشده است.

  

دنیای اقتصاد  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------