هواشناسی: دمای هوا در اغلب نقاط کشور از فردا چهارشنبه تا ۱۰ درجه سرد می‌شود(1400.12.24)



   هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
روز پنجشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان نیز نفوذ توده هوای سرد پیش‌بینی شده است. 

کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه توده هوای سرد از اوایل وقت چهارشنبه‌ به کشور خبر داد و گفت: تا روز جمعه دمای هوا در بیشتر مناطق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت.

 

«فریبا گودرزی» امروز (سه‌شنبه) درباره وضعیت آب و هوا به ایرنا افزود: امروز گستره بارش‌ها مناطق غرب و شمال‌غرب را در بر می‌گیرد و روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار شمالی، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد. 

 

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه بارش‌ها در نوار غربی پراکنده است. ضمن اینکه بارش‌ها در سواحل خزر،ارتفاعات البرز، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی ادامه خواهد داشت.

 

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی کشور را ترک می‌کند، گفت: در این روز در دامنه جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

 

به گفته گودرزی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شهرهای مرزی غربی و جنوب‌غرب کشور به علت وزش باد شدید در کشور عراق، با نفوذ گردوخاک شدید مواجه خواهند بود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از نفوذ سامانه توده هوای سرد از اوایل وقت چهارشنبه بیست و پنجم اسفند تا اوایل وقت جمعه بیست و هفتم اسفند خبر داد.

 

گودرزی گفت: کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه و در برخی مناطق تا ۱۰درجه پیش بینی شده است.

 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی منطقه اثر این سامانه در روز چهارشنبه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و زنجان است.

 

گودرزی اضافه کرد: روز پنجشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان نیز نفوذ توده هوای سرد پیش‌بینی شده است.

 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی این سامانه روز جمعه نیز استان‌های خراسان جنوبی و کرمان را در بر می‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------