آیت الله علوی گرگانی درگذشت



 آیت الله علوی گرگانی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان که از شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری بود، دعوت حق را لبیک گفت. 

به گزارش  فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید جهان تشیع، دقایقی قبل در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت.

 

این عالم ربانی صبح شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی و تب بالا در بیمارستان بستری شد و از یکشنبه با تشدید بیماری به کما رفت.

 

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت که عصر دوشنبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از این مرجع تقلید عیادت کرده بود، با اعلام نامساعد بودن وضعیت عمومی وی از مردم خواست برای سلامتی این مرجع عالیقدر دعا کنند.

 

همچنین این مرجع تقلید در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰  نیز به علت کسالت در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) تهران بستری شد و پس از انجام معالجات و بهبودی نسبی، در ۷ اسفند مرخص شده بود.

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی (متولد ۱۳۱۸ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود. او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است.

 

این مرجع فقید دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

 

علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، ساخت چندین مسجد و درمانگاه در گلستان و سمنان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این مرجع و فقیه انقلابی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------