بارش باران در غرب کشور طی امروز و فردا (1400.12.28)



  بارش باران ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و در ارتفاعات بارش برف طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اسفند) خبر داد و گفت: در سایر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش دما حاکم است. 

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دوشنبه (اول فروردین) در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس در استان‌های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (۲ و ۳ فروردین) علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

 

ضیائیان با بیان اینکه در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد، گفت: پنجشنبه بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد. در شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در این روز در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و افزایش وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به غرب و جنوب غرب می‌شود.

 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و طی چهار روز آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم است همچنین تا روز دوشنبه افزایش دمای حدود ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

 

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ اسفند) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (اول فروردین) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ اسفندماه) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------