متهمان پرونده آذین خودرو سارینا به ۴۵ سال حبس محکوم شدند



 آذین خودرو سارینا ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور حکم متهمان پرونده آذین خودروی سارینا خبر داد. 

به گزارش تسنیم، رئیس دستگاه قضا در جریان ملاقات مردمی ۲۰ بهمن ماه امسال پس از استماع درخواست یکی از مراجعه‌کنندگان که از جمله شاکیان و مالباختگان یک پرونده کثیرالشاکی خودرویی با عنوان «آذین خودرو سارینا» بود در حضور وی با رئیس‌کل دادگستری استان البرز تماس گرفت و تاکیدات و دستورات مقتضی را برای تسریع در تعیین تکلیف این پرونده که دارای حدود ۳۰۰ شاکی و ۹ متهم است ، صادر کرد.

 

با توجه به اینکه این پرونده پس از صدور کیفرخواست اولیه و ارسال به دادگاه جهت رسیدگی و صدور حکم، جهت تکمیل برخی از تحقیقات به دادسرا اعاده شده بود، با پیگیری ویژه دادگستری کل استان البرز، کمتر از چهار روز از دستور رئیس قوه قضائیه، تحقیقات موردنظر دادگاه از سوی دادسرا تکمیل و پس از ارسال مجدد به دادگاه، برای نیمه اول اسفندماه جهت برگزاری جلسه دادگاه این پرونده کثیرالشاکی خودرویی تعیین وقت شد.

 

جلسه رسیدگی به پرونده آذین خودرو نیز در ۸ اسفند ماه برگزار شد و پس از استماع اظهارات شاکیان و متهمان، در نهایت در تاریخ ۲۴اسفند رای بدوی از سوی شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری دو کرج صادر شد.

 

حسین فاضلی هریکندی با اعلام خبر صدور رای محکومیت متهمان پرونده پیش فروش خودرو تحت عنوان «شرکت آذین خودرو سارینا» گفت: یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی استان البرز که تعیین تکلیف آن مورد تاکید ویژه رئیس قوه قضاییه نیز بوده، پرونده کلاهبرداری شرکت «آذین خودرو سارینا» بود که رسیدگی فوری در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری دو کرج پس از رسیدگی و اخذ اظهارات مالباختگان، دفاعیات متهمان و وکلای ایشان رای مقتضی را صادر کرد که به موجب این رای، هشت نفر از متهمان به حبس، جزای نقدی و تبعید محکوم شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه مجموعا برای این متهمان ۴۵ سال حبس تعزیری، حدود هفت میلیارد تومان جزای نقدی و رد مال به مالباختگان صادر شده است، اضافه کرد: همچنین دو نفر از متهمان اصلی به اقامت اجباری در خارج از استان محکوم شدند.

 

وی ویژگی بارز رای صادر شده در این پرونده را مانند رویه بدیع دادگستری کل استان البرز در دو پرونده کثیرالشاکی دیگر با موضوع کلاهبرداری از طریق پیش فروش خودرو و پیش فروش آپارتمان، صدور حکم به لزوم رد مال از سوی متهمان با لحاظ کاهش ارزش پول و کاهش قدرت خرید وجوه اخذشده از مردم به نسبت زمان وقوع جرم تا زمان پرداخت به شاکیان عنوان کرد و متذکر شد: بر اساس دادنامه صادرشده از سوی دادگاه، میزان رد مال با در نظرگرفتن میزان رشد قیمت خودرو‌های موضوع تعهد به نسبت زمان دریافت وجه از شاکیان، در زمان رد محاسبه و پرداخت خواهد شد، به این صورت که در زمان اجرای حکم به نسبت میزان وجه پرداخت شده در زمان وقوع جرم برای خرید خودروی موضوع توافق، قیمت روز همان خودرو در زمان رد استخراج و باید از سوی متهمان به شاکیان پرداخت شود.

 

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز بیان کرد: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی و با توجه به تاکید ویژه رئیس قوه قضائیه در بهمن ماه به دادگستری کل استان مبنی بر تسریع در رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به پرونده‌ای کثیرالشاکی استان تا پایان سال جاری، سه پرونده کثیرالشاکی در استان که حدود ۱۵۰۰ شاکی و متهم داشته است، در اسفند رسیدگی و منتهی به صدور رای شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------