بارش برف و باران در برخی نقاط کشور/ افزایش دما در نوار شمالی؛ آخر هفته(1401.01.08)



 بارش برف و باران,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی امروز در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و بعضا برف را شاهد خواهیم بود، در عین حال از افزایش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد. 

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌ خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود، درباره وضعیت جوی کشور طی دو روز آینده تصریح کرد: در دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد، گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

 

به گفته ضیاییان، از بعد از ظهر چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و در این روز در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین گفت: روز پنجشنبه مجددا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و جمعه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه روزهای پایانی هفته افزایش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، افزود: در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی و دریای خزر نیز در دوشنبه مواج است.

 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین ‌ماه) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و چهارشنبه ( ۱۰ فروردین ماه) قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در شب به تدریج ابری با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ فروردین ماه) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱۰- و ۸- درجه سانتیگراد، سردترین، مراکز استان‌ کشور هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------