افزودن یک ماه به سال تحصیلی منتفی شد



 ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: افزوده شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در دستورالعمل حضوری شدن مدارس وجود ندارد، این موضوع صرفا یک پیشنهاد بود که در نهایت به اجماع کارشناسی هم نرسید. 

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا ششم فروردین ماه امسال اعلام کرد که آموزش دانش آموزان از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری تداوم می یابد، پس از اعلام این خبر وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق ابلاغ کرد و همچنین با انتشار این بخشنامه نسبت به نحوه برگزاری کلاس ها به دانش آموزان و خانواده ها نیز اطلاع رسانی کرد.

 

اما با وجود انتشار این دستورالعمل، شب گذشته یکی از رسانه ها اعلام کرد: در بخشنامه حضوری شدن مدارس آمده است که یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی افزوده می شود.

 

هر چند که پس از انتشار این مطلب صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با انتشار دستورالعمل بازگشایی مدارس در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: در این دستورالعمل افزایش زمان تحصیل یا دوره تحصیل قید نشده است؛ اما بازهم این مطلب افزوده شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان متوسطه به اشکال گوناگون در شبکه های مجازی رد و بدل می شود.

 

در نهایت صادق ستاری فرد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به منظور روشن شدن بیشتر این موضوع و رفع دغدغه دانش آموزان و خانواده ها اظهار داشت: پیشنهادات بسیاری درباره حضوری شدن مدارس وجود داشت که این موضوع افزوده شدن به سال تحصیلی دانش آموزان هم یکی از آنها بود که به اجماع کارشناسان نرسید.

 

وی افزود: در دستورالعمل بازگشایی مدارس مطلبی درباره افزوده شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان وجود ندارد و هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مفاد دستورالعمل منتشر شده از سوی آموزش و پرورش  برای مدارس، دانش آموزان و خانواده های آنها قابل استناد برای عمل است که موضوع افزوده شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان در آن ذکر نشده است.

 

ستاری فرد خاطر نشان کرد: موضوع افزوده شدن یک ماه به سال تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در پیش نویس متن آمده بود اما به اجماع کارشناسی نرسید، بنابراین دانش آموزان و خانواده ها به پیشنهادات توجه نکنند چرا که دستورالعمل مهم است و براساس مفاد بخشنامه حضوری شدن مدارس عمل می شود.

 

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد: همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

 

براین اساس، وزارت آموزش و پرورش امروز دستورالعمل حضوری شدن مدارس را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد تا نحوه حضور دانش آموزان در کلاس های درس مشخص شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------