امتحانات خردادماه به صورت حضوری برگزار می‌شود



امتحانات خردادماه ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: امتحانات خردادماه به شیوه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در مورد برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: با توجه به استمرار آمورش حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتب درسی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره‌های تحصیلی به شیوه حضوری و بر اساس آئین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی انجام می‌شود.

 

محسن زارعی ادامه داد: سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مطابق بارم بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بدون حذفیات طراحی و به صورت الکترونیکی به حوزه‌های امتحانی سراسر کشور ارسال می‌شود. برنامه امتحانات نهایی نیز جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و امتحانات از یکم تا بیست و هشتم خرداد ماه با رعایت نکات بهداشتی به ویژه گندزدایی فضا و تجهیزات حوزه‌ها، تهویه هوای مناسب، تدارک ماسک، مواد شوینده، ضدعفونی کننده و… برگزار می‌شود و عوامل برگزاری امتحانات با نظارت رئیس حوزه، مسئولیت حسن برگزاری این امتحانات را برعهده دارند.

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: از اولیای گرامی دانش آموزان انتظار می‌رود با فراهم نمودن شرایط مناسب در ایام باقیمانده سال تحصیلی در به ثمر رساندن تلاش فرزندانشان و خدمات آموزشی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ همکاری و همراهی بیشتری مبذول نمایند و بدیهی است دانش آموزان عزیز هم لازم است با برنامه‌ریزی و پشتکار از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.

 

زارعی در خصوص حضور دانش آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی گفت: این دانش آموزان در محلی مجزا (قرنطینه) که برای همین منظور در همان حوزه برگزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز شده است، با حضور مراقبین، در امتحانات شرکت می‌کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ضمن تاکید بر اینکه تنها مرجع معتبر برای اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به امتحانات و آزمون‌ها پرتال رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir است، بیان کرد: بارم‌بندی دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانات نوبت خرداد، در پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قابل‌مشاهده می‌باشد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------