فعالیت سامانه بارشی امروز در نیمی از کشور تشدید می‌شود



 بارش باران ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی با تشدید فعالیت سامانه بارشی، امروز از شرق تا شمال و جنوب غرب کشور بارش باران، رعدو برق و در مناطق مستعد وقوع تگرگ، باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. 

«کبری رفیعی» امروز (دوشنبه) درباره وضعیت آب و هوا به خبرنگار ایرنا گفت: امروز بر شدت فعالیت سامانه بارشی افزوده می‌شود، گستره بارش‌ها در نیمه شرقی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی زاگرس است و در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود.

 

وی توضیح داد: منطقه اثر در روز دوشنبه آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان، شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

 

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و یزد بارندگی خواهند داشت.

 

وی گفت: همچنین در روز چهارشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال زنجان، گلستان و خراسان شمالی تشدید سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

 

رفیعی بیان‌داشت: اثر مخاطره که برای آن هشدارهای نارنجی و زرد نیز صادر شده است، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گردوخاک موقت و کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنعت کشاورزی عنوان شده است.

 

به گفته وی، بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت و رویداد بعدی وزش باید شدید طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور است که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------