کل مبلغ رشوه و اختلاس در شهرداری و شورای شهر سیرجان 700 میلیون تومان بود



اخبار,اخباراجتماعی, تخلفات شهرداري

 

  اخبار اجتماعی - کل مبلغ رشوه و اختلاس در شهرداری و شورای شهر سیرجان 700 میلیون تومان بود

در حالي كه شهردار و رييس شوراي شهر سيرجان در بازداشت موقت به سر مي‌برند رييس دادگستري شهرستان سيرجان ابعاد تازه‌تري از پرونده فساد در شهرداري سيرجان را براي خبرنگاران تشريح كرد.

سيدمحمود عليزاده در اين نشست خبري گفت: در پرونده‌يي كه منجر به دستگيري هفت نفر شده است مجموعا 709 ميليون تومان اختلاس شده است.


به گفته او تخلفات كشف شده به همين مبلغ محدود نيست و به زودي دو پرونده ديگر هم تشكيل خواهد شد.


او گفت: در يكي از اين پرونده‌ها پرداخت 300 ميليون تومان رشوه مطرح است و در پرونده‌يي ديگر اختلاس 300 ميليون توماني كشف شده كه به زودي در دادسرا مورد بررسي قرار مي‌گيرند.


كشف فساد مالي گسترده در شهرداري سيرجان در حالي رخ مي‌دهد كه به گفته رييس دادگستري سيرجان شهرداري اين شهر در سال‌هاي گذشته بيشترين تذكر را در ميان شهرداري‌هاي شهرستان‌هاي استان كرمان از اداره كل بازرسي استان كرمان دريافت كرده است. اما گويي اين تذكرها چاره‌ساز نبوده است. امسال اما بازرسان اداره كل بازرسي استان كرمان بر خلاف سال‌هاي گذشته بازرسي طولاني مدتي را در شهرداري سيرجان تجربه كرده‌اند و اكنون بيش از سه ماه است كه مشغول بررسي فعاليت‌هاي شهرداري اين شهر هستند.


همين بازرسي‌ها موجب شده كه به گفته رييس دادگستري موارد متعددي از تخلف كشف شود و از همين رو ماموريت تيم بازرسي ممكن است تا پايان سال جاري تمديد شود.


اما در همين حال شهباز حسن‌پور، نماينده سيرجان از ورود دير هنگام سازمان بازرسي به مساله فساد در شهرداري سيرجان انتقاد كرد.


حسن‌پور در مصاحبه با نشريه محلي پاسارگاد گفت كه قبلا درباره فساد اطلاعاتي را در اختيار دستگاه‌هاي نظارتي قرار داده اما آنها دير وارد عمل شده‌اند.


او درباره اتهامات مطرح درباره برخي نزديكانش در اين پرونده‌ها و احتمال رايزني او براي مختومه شدن پرونده‌ها هم گفت: براي آزادي هيچ كس كوششي نكرده‌ام و قانون هم به او چنين اجازه‌يي را نداده كه در كار دستگاه قضايي دخالت كند.


رييس دادگستري سيرجان گفت: بررسي فساد و تخلفات شهرداري سيرجان همچنان با جديت دنبال مي‌شود.

  اخباراجتماعی - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------