تشکیل تیم پیگیری پرونده «پدیده» در دادستانی کل کشور



اخبار,اخباراجتماعی,پديده شانديز


 اخباراجتماعی  - تشکیل تیم پیگیری پرونده «پدیده» در دادستانی کل کشور

رئیسی با بیان این که دادستانی مشهد در حال رسیدگی به پرونده است، گفت: باید اجازه دهیم دادستانی مشهد کار خود را ادامه دهد و نتیجه‌ این پیگیری‌ها قطعا به اطلاع مردم خواهد رسید.

دادستانی کل کشور گفت: در دادستانی کل کشور تیمی قضایی و اقتصادی برای پیگیری پرونده‌ پدیده شاندیز تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در این نشست در مورد بخش تخصصی پلیس در ارتباط با جرایم اقتصادی، بحث شد.

وی گفت که همکاری خوبی بین پلیس و دستگاه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر کشور در رابطه با پیگیری و برخورد با جرایم اقتصادی وجود دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته دولت باید ساز و کارهای پیشگیری از جرایم اقتصادی را در اولویت قرار دهد. از سوی دیگر پیگیری جرایم اقتصادی جزء اولویت های دستگاه قضایی است.

رییسی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که با توجه به دستور دادستانی در ممنوعیت تبلیغات شرکت‌های پدیده‌ و تبرک شاهد تبلیغات این شرکت‌ها توسط رسانه‌ ملی هستیم، گفت: در مورد شرکت‌هایی که در رابطه با آن‌ها پرونده‌ای در دادستانی و دادگستری مشهد مطرح است از طرف دادستانی مشهد اعلام شد که تبلیغات در مجامع عمومی و رسانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهر ممنوع است که این موضوع به رسانه ملی اعلام شده است.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در مورد این قضیه یک نکته نسبت به کسانی است که در این شرکت‌ها سهام‌دار هستند. این‌ها طبیعتا در دستور اقدامات قضایی قرار می‌گیرند و هدف این است که مردم و سهام آنها مورد آسیب قرار نگیرد؛ زیرا کار اقتصادی نباید توام با تخلف و فساد باشد.

وی بیان کرد: اگر در یک بخشی شرکتی برای تغییر کاربری باغات و زمین‌ها اجازه‌ای دریافت کرد نباید بخش‌های دیگر ضمیمه آن شود. یعنی میزانی که مجاز نیست باید مورد برخورد قرار گیرد و طبق قانون متوقف شود و پیگیری آن با جهاد کشاورزی است.

رئیسی با بیان این که دادستانی مشهد در حال رسیدگی به پرونده است، گفت: باید اجازه دهیم دادستانی مشهد کار خود را ادامه دهد و نتیجه‌ این پیگیری‌ها قطعا به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی ادامه داد: به ما گزارش داده‌اند که درخواست دادستان مشهد مبنی بر ممنوعیت تبلیغ این شرکت‌هابه صداوسیما ابلاغ شده اما اگر کار در مواردی صورت نگرفته، آن موارد قابل پیگیری است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دادستانی موضوع باز بودن برخی از دفاتر فروش سهام پدیده‌ شاندیز در تهران را پیگیری می‌کند، گفت: این موضوع جای بررسی دارد و باز تاکید می‌کنم که دادستانی مشهد موضوع را به صورت جد پیگیری می‌کند. دو سه سازمان تخلفات پدیده‌ شاندیز را به دادگستری اعلام کردند که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و تخلفات اعلام شده در دادستانی پیگیری خواهد شد. در کنار آن به مردم می‌گوییم که تمام این اقدامات در جهت رفع نگرانی آنهاست.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه قضایی برای برخورد با این موضوع جدی است و در دادستانی کل کشور تیمی از دوستان تشکیل داده‌ایم که این تیم هم قضایی و هم اقتصادی است که موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنند و مسئول آن آقای مرتضی بختیاری است.


 اخبار  اجتماعی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------