مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی



سفر با وسایل نقلیه عمومی،معایب سفر با خودرو شخصی

مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

 
سفر بهانه‌ای است برای آرامش، استراحت و دوری از شلوغی و هیاهو که انسان‌ها بتوانند با خاطری آسوده چند روز را با عزیزان خود سپری کنند. هر خانواده‌ای بر اساس نوع سفر یک نوع وسیله نقلیه را انتخاب می‌کنند که بتوانند در طول سفر آسودگی بیشتری داشته باشند.

 

شاید عده‌ای از افراد ترجیح دهند که با خودرو شخصی خود به سفر بروند تا دسترسی راحت‌تری به امکانات رفاهی بین راهی داشته باشند و یا اینکه با افراد غریبه همسفر نشوند، یا حتی در صف‌های خرید بلیط وقت خود را هدر ندهند.

 

اما باید در نظر داشت که امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسافران خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. همچنین با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌شود و عده زیادی می‌توانند به واسطه ارائه خدمات به مسافران در سامانه‌های مسافربری اشتغال به کار داشته باشند.

ترافیک کمتر، هوایی  تمیز‌تر
آلودگی هوا یکی از مشکلات مهم زندگی امروزه بشر است که می‌تواند جان بسیاری از موجودات زنده را به خطر اندازد. یکی از راه‌هایی به ایجاد آلودگی کمتر کمک می‌کند استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفر است که در کاهش ترافیک نیز بی تاثیر نیست. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود و همچنین تحمل این وضعیت برای کودکان و سالمندان خارج از توان است. فرقی نمی‌کند فاصله مبداء تا مقصد چقدر است مسافران حتی اگر قرار است تعطیلات خود را با اجاره روزانه سوئیت در یکی از شهرهای تاریخی ایران سپری کنند می‌توانند به راحتی بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس تهیه کرده و سفر خود را آغاز کنند.

سفر شما چند نفره است؟
هر چند سفرهای انفرادی سرشار از تجربه و لحظه‌های ناب است اما گاهی اوقات خانواده‌های ایرانی تصمیم می‌گیرند با هم به سفر بروند و روزهای تعطیل را کنار یکدیگر سپری کنند که باعث می‌شود هم در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی شود، هم اینکه لحظات شاد بیشتری را کنار هم خواهند داشت. اما شاید خودروهای شخصی موجود برای همه نفرات کافی نباشد که در این مواقع استفاده از وسیله نقلیه عمومی بهترین گزینه پیش رو است. 


هزینه کمتر، سفر بهتر
با توجه به هزینه‌های گزاف تعمیر و بنزین خودرو استفاده از وسیله نقلیه شخصی می‌تواند هزینه‌های سفر را افزایش دهد. یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر تهیه بلیط اتوبوس است که با توجه پیشرفت سامانه‌های مسافربری تهیه بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود و زحمت زیادی برای مسافران ندارد. همچنین این روزها دیگر بیشتر اتوبوس‌ها صندلی‌های استاندارد و مناسبی دارند که مسافران کمتر احساس خستگی می‌کنند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024