واکنش‌ها به خداحافظی پیکه از فوتبال/ گواردیولا: افتخار می‌کنم روزی مربی او بودم



پیکه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
پپ گواردیولا به خداحافظی ناگهانی جرارد پیکه از فوتبال واکنش نشان داد و از او تمجید کرد.

به گزارش ورزش سه، جرارد پیکه در فصل جاری به یک نیمکت‌نشین در بارسلونا تبدیل شده بود و تاثیرگذاری سابق را نداشت. در نهایت او روز گذشته با انتشار یک ویدیو به شکل ناگهانی خبر از خداحافظی خود از فوتبال داد. پیکه در بازی سه شنبه شب بارسا برابر اوساسونا رسما از فوتبال بازنشسته می شود. او در دوران فوتبال خود به تمام افتخارات ممکن رسید. با بارسا فاتح شش‌گانه شد و با تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی و یورو را کسب کرد.

 

پپ گواردیولا که بین سال های 2008 تا 2012 مربی پیکه در بارسلونا بود، در نشست خبری امروز خود و در واکنش به خداحافظی او گفت: «افتخار می کنم روزی مربی پیکه بودم. با او چهار سال باورنکردنی در بارسلونا داشتیم. پیکه مرد بازی های بزرگ بود و دوست نداشت حتی یک بازی بزرگ را از دست بدهد. او عاشق چالش های مهم بود و معتقدم هر تیمی نیاز به چنین بازیکنانی دارد. پیکه با بارسا همه جام ها را برد و در تیم ملی اسپانیا نیز به تمام افتخارات رسید.»

 

پپ در ادامه گفت: «دوران فوتبال پیکه در بارسا ستودنی است. برای او در ادامه مسیر زندگی اش بهترین ها را آرزو می کنم. پیکه انسانی باورنکردنی است و شخصیت بسیار بالایی دارد. در نهایت خداحافظی از فوتبال برای همه فوتبالیست ها اتفاق می افتد و اطمینان دارم آینده‌ای درخشان در انتظار او است.»

 

***

 

خداحافظی کنایه‌آمیز بازیکن سابق بارسلونا با پیکه

ریکی پویج با انتشار متنی در صفحه اجتماعی خود، ضمن خداحافظی با جرارد پیکه، به باشگاه بارسلونا نیز کنایه زد.

 

پیکه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

پویج نوشت: «اسطوره، بسیار ممنون به خاطر این همه سال درخشش با پیراهن بارسا و اینکه الگویی برای همه بارسایی‌ها بودی. در تمام این سال‌ها از تماشای بازی‌های تو و جام بردن‌هایت لذت بردیم. ما که دوستت داریم و همیشه حمایتت کردیم، نه فقط به خاطر خداحافظی‌ات بلکه به خاطر رفتارهایی که اخیرا با تو شد نیز غمگینیم. به زودی می‌بینمت و برایت بهترین‌ها را می‌خواهم.»

 

***

 

واکنش رئیس بارسلونا به خداحافظی ناگهانی پیکه

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا به خبر شوکه کننده روز پنجشنبه مبنی بر اینکه جرارد پیکه پس از بازی شنبه مقابل آلمریا از فوتبال خداحافظی می‌کند، واکنش نشان داد.

 

پیکه،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

لاپورتا می‌گوید که می‌دانست پیکه به چه چیزی فکر می‌کند، اما تصمیم نهایی به این بازیکن 35 ساله واگذار شده است.

 

لاپورتا در این باره گفت: «بازنشستگی پیکه موضوعی است که ما سه ماه پیش درباره آن صحبت کرده بودیم و قبلاً با شدت بیشتری درباره این ایده با هم صحبت کردیم تا این احتمال را ارزشمند بدانیم، اما با دانستن وضعیت او تصمیم گرفتیم که تصمیم نهایی را به آن واگذار کنیم.

 

او همیشه یک اسطوره در دنیای بارسلونا بوده و در تمام کارهایی که انجام داده قابل مقایسه نیست. 14 سال در تیم اصلی، اما من برای اولین بار پیکه را 25 سال پیش دیدم، از زمانی که او برای اولین بار به بارسا لینک شد.

 

او یک ویدیوی احساسی ساخته است، من به عنوان رئیس باشگاه متاثر می‌شوم زیرا احساسی که جرارد دارد و اینکه او آن را به فرزندانش منتقل می‌کند را دیدم، واقعا زیباست و فکر می‌کنم این عشق غیرقابل انکاری به بارسا است.

 

جرارد، جدای از موفقیتی که به دست آورده و به عنوان بازیکن بارسا به همه چیز رسیده است؛ بخشی از نشان بارسا را ​​تشکیل می‌دهد. او یکی از آن بازیکنانی است که همیشه الگویی برای همه یاران خود خواهد بود.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------