گاردین: فیفا در انصراف قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 ناکام ماند



اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی 2022

روزنامه گاردین از طرحی برای اعمال فشار به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با هدف برکناری قطر از میزبانی جام جهانی 2022 خبر داد که گفته می شود ناکام مانده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه عصر یکشنبه افزود: این طرح به دست «سر لینتون کرازبی» استراتژیست مطرح سیاسی تهیه شده که سابقه سال‌ها همکاری با حزب محافظه‌‎کار انگلیس و احزاب دست راستی در استرالیا و کانادا را در کارنامه‌اش دارد.

 

به نوشته گاردین، مشتری احتمالی وی برای این پروژه، «خالد الهیل» از جمله رهبران جناح مخالف دولت قطر بوده است.

 

بر اساس این گزارش، شرکت کرازبی موسوم به «سی‌تی‌اف» ماهیانه 300 هزار یورو به مدت 18 ماه برای اجرای طرح یاد شده درخواست کرده بود تا با فضاسازی منفی علیه قطر و بکارگیری رسانه‌های جمعی، فیفا را مجاب به تغییر میزبان بازی‌ها کند.

 

مبلغ نهایی این طرح که مربوط به آوریل سال گذشته (فروردین- اردیبهشت ) میلادی است و شخصاً به امضای کرازبی رسیده، به 5.5 میلیون یورو می‌رسد.

 

به ادعای وکلای وی، در نهایت هیچ یک از مفاد این طرح جنجالی اجرایی نشد و قراردادی در این ارتباط به امضا نرسید.

 

قطر، نخستین کشور عربی است که میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده گرفته است.

 

این کشور سال 2010 در رقابت با کشورهایی مانند آمریکا، کره جنوبی و استرالیا موفق به کسب میزبانی شد و از آن زمان برای تدارک این رویداد، اقدام به ساخت چند ورزشگاه‌ کرده است.

 

از جمله نگرانی‌هایی که در ارتباط با میزبانی قطر مطرح شده، دمای بالای هوا در زمان برگزاری جام جهانی است؛ مسأله‌ای که دوحه وعده داده آن را با بهره‌گیری از فناوری‌های روز برطرف کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------